یزد- مسئول قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان یزد گفت: اقدامات بهداشتی ـ قرنطینه ای به منظور پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو تشدید می شود.

اقدامات قرنطینه ای پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو در یزد تشدید می شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دامپزشکی یزد، دکتر نرگس حسینی گفت: اصول بهداشتی ـ قرنطینه ای برای جلوگیری از ورود این بیماری مهلک و خطرناک برای جمعیت انسانی،  به استان صورت می گیرد .

وی با طرح این موضوع افزود: با توجه به اینکه کنه بر روی بدن دام های آلوده از جدی ترین راه های انتقال این بیماری کشنده می باشند نظارت دقیق بر حمل و نقل و ورود و خروج دام در استان در دستورکار قرار گرفته و رعایت اصول بهداشتی ـ قرنطینه ای و سم پاشی دام ها به منظور اطمینان از نابودی کامل  کنه و انگل های خارجی بدن دام انجام می گردد .

مسئول قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان یزد با  تأکید بر اینکه  ایجاد حمام ضد کنه، یکی از راه های موثر و مطمئن  در پیشگیری از انتقال این بیماری  می باشد؛ رعایت این مسئله مهم را  به دامداران توصیه نمود.

حسینی تصریح کرد: در حال حاضر اعطای مجوز ورود دام به استان با هماهنگی استان مبدأ و رعایت کامل شرایط بهداشتی و قرنطینه ای صورت می گیرد.

وی اظهار داشت: از آنجایی که بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو بسیار خطرناک بوده و فرد در صورت ابتلاء و عدم درمان به موقع جان خود را از دست می دهد، از افراد در تماس با دام خواستار رعایت هرچه بیشتر اصول ایمنی شده و به شهروندان توصیه نمود جهت تأمین سلامت خود در خرید گوشت مصرفی، به مجاز بودن واحد عرضه و همچنین ممهور بودن محصول مورد عرضه به مهر و لیبل دامپزشکی، نهایت دقت را داشته باشند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.