قدس آنلاین: مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی گفت: مراکز آموزش عالی باید از طریق دوره های کارورزی به مهارت آموزی دانشجویان بپردازند.

مراکز آموزش عالی باید دوره های کارورزی برگزار کنند

به گزارش قدس آنلاین شکوه میرشاهی اظهار کرد: مراکز آموزش عالی باید از طریق دوره های کارآموزی و کارورزی مهارت های دانشجویان را به منظور ورود موفق به بازار کار افزایش دهند.

وی افزود :با توجه به اینکه طرح کارورزی و مهارت آموزی در محیط کار سال گذشته به دلیل محدودیت های قانون کار و بیمه تامین اجتماعی با مشکلاتی رو به رو شد اما رئیس جمهور با تفویض اختیار به استانداران و انجام اصلاحات در این طرح، مشکلات مزبور را رفع کرد.

مدیر کل جذب سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی ادامه داد :هدف از اجرای این طرح ورود دانش آموختگان به محیط کار و کسب مهارتهای تجربی است که فرصت خوبی برای ورود به بازار کار ایجاد می کند.

میرشاهی گفت: بر اساس بررسی های  صورت گرفته  ۷۷ درصد بازار کار  استان در بخش های مختلف اقتصادی و خدماتی در اختیار نیرو های آموزش دیده و دارای مهارت است و ۸۵ درصد از زنان و ۷۶ درصد از مردان دارای مهارت جذب بازار کار می شوند.

مدیر کل جذب سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی بیان کرد: براساس برآوردهای انجام شده، بیکاری در بین دانش آموختگان دانشگاهی این استان بیش از سایر نیروهای آماده اشتغال است که از مهترین دلایل آن نداشتن مهارت های مورد نیاز بازار کار است.

وی ادامه داد: با ابلاغ دولت در سال جاری، شورای مهارت آموزی خراسان رضوی با دبیری اداره کل فنی و حرفه ای استان تشکیل شد که امید است با همکاری بخش خصوصی شرایط مناسبی برای آموزش مهارتهای شغلی به دانش آموختگان دانشگاهها فراهم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.