افزون بر چهار هزار و 500 کیلومتر مربع از صحرای سوریه (البادیه) پس از عملیات گسترده ارتش این کشور علیه گروه تروریستی داعش در حومه های دمشق، حمص و دیرالزور آزاد شد.

 ارتش سوریه 4500 کیلومتر مربع در البادیه را آزاد کرد

قدس آنلاین، یک مقام آگاه سوریه در گفت وگو با خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت: یگان هایی از ارتش پس از ریشه کن کردن آخرین مراکز تجمع تروریست های داعش و منهدم کردن تسلیحات و مهمات آنان شماری از روستاها، تپه ها و مجتمع های مسکونی واقع در حومه جنوبی دمشق تا منطقه البادیه بر مساحت بیش از 850 کیلومتر مربع تسلط یافتند.

وی که سانا به نامش اشاره نکرده است، ادامه داد: مناطق آزاد شده را شامل تل علی، تل أم جنیبریس، تل الضرس، تل الخیل، تل لایح، تل معرعر، تل الضحایا، تل الضباب، خربة الأمباشی، خربة الهیبریة، قبر أم مرزح، تل لیلی، تل الأقعص، تل الأعجر و تل خنیفس عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: یگان های دیگری از ارتش سوریه همچنین علیه گروه تروریستی داعش در منطقه البادیه سوریه در شرق تدمر در منطقه واقع میان سد عویرض و جنوب حمیمه در جبهه ای به عرض 45 کیلومتر و عمق 60 کیلومتر عملیات نظامی انجام دادند.

وی گفت: این عملیات منجر به آزادی مناطق دیگری شد که در نتیجه آن امنیت در منطقه ای به مساحت دو هزار و 500 کیلومتر تا مرزهای سوریه و عراق به طور کامل برقرار شد و شمار زیادی از تروریست های داعشی در این میان به هلاکت رسیدند و تسلیحات و مهمات شان منهدم شد.

این مقام آگاه سوریه افزود: همچنین یگان هایی از ارتش با همکاری نیروهای همپیمان عملیات نظامی گسترده ای واقع در اطراف روستای معیزلیه و ایستگاه دوم، ضهره وادی المیاه و روستای قبضه بن موینع انجام داده و بر منطقه ای به مساحت دو هزار و 200 کیلومتر مربع تسلط یافتند و گروه های تروریستی موجود در آنها را از بین برده و تسلیحات و مهمات شان را منهدم کردند.

خبرنگار سانا در دیرالزور نیز خاطرنشان کرد که یگان های ارتش سوریه طی عملیات پاکسازی به تونل هایی برخورد کردند که تروریست های داعشی آنها را در منطقه البادیه حفر کرده بودند تا در درون آنها موضع بگیرند.

در درون این تونل ها مواد غذایی و پزشکی ارسالی از سوی عربستان سعودی یافت شده است.

یگان های ارتش سوریه همچنین با همکاری نیروهای همپیمان در دسامبر گذشته (آذرماه سال گذشته)به طور کامل بر حوضچه رود فرات تسلط یافتند و مراکز تجمع تروریست های داعشی را در دو شهر البوکمال و المیادین و روستاها و شهرک های وابسته به آنها را از بین بردند.

نیروهای آمریکایی در منطقه التنف واقع در مرز سوریه و عراق بدون موافقت دولت سوریه مستقر هستند و از باقیمانده های گروه تروریستی داعشی حمایت های لجستیکی و تسلیحاتی به عمل می آورد و زیر نظر نیروهای ویژه آمریکا برای آنها پایگاه های آموزشی تاسیس کرده است.

به گونه ای که این مناطق ظرف چند ماه اخیر به منطقه آغاز عملیات تروریستی داعش برای حمله به شماری از مراکز و نقاط نظامی در منطقه البادیه سوریه تبدیل شده است.
عناصر گروه تروریستی داعش پس از شکست سنگین و از دست دادن حکومت خودخوانده خود در سوریه در آذر ماه سال 1396، هم اکنون به صورت گروه های خفته در برخی از شهرها و بیابان های سوریه مخفی شده و هر از گاهی اقدام به اقدامات تروریستی در این کشور می کنند.

در سال 1394 گروه تروریستی داعش حدود 50 درصد از خاک سوریه را در تصرف خود داشت، اما در اثر عملیات نیروهای مقاومت اسلامی و ارتش سوریه، این گروهک تروریستی هم اکنون حدود چهاردرصد خاک سوریه را در تصرف و اشغال خود دارد.
 

منبع: ایرنا

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.