بجنورد- رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از صدور حکم اولیه متهمان اقتصادی کارخانه آلومینای جاجرم این استان خبر داد و گفت: مجازات هایی برای این تخلف کلان در نظر گرفته شده است.

حکم اولیه متهمان اقتصادی کارخانه آلومینای جاجرم صادر شد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام اسدالله جعفری در نشست خبری اظهار داشت:مجازات متهمان اقتصادی کارخانه آلومینای جاجرم صادر شده اما با توجه به اینکه حق اعتراض وجود دارد این رای هنوز قطعی نیست.

وی افزود: بعد از پایان مهلت اعتراض رای قطعی در رسانه ها منتشر خواهد شد.

وی اظهار داشت: در سال ۹۳ دیوان محاسبات عملکرد این شرکت را در بین سال های ۸۹ تا ۹۳ مورد بازرسی قرار داده بود که تخلفات کلان، گسترده و وقوع جرم شناسایی شد که توسط دستگاه های مسئول این موارد بررسی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در سال گذشته ۱۶۲ هزار و ۲۳۸ فقره پرونده از دادسرها، محاکم حقوقی، تجدید نظر و شوراهای حل اختلاف به ثبت رسیده که از این تعداد ۱۶۰ هزار و ۷۰۷ فقره رسیدگی و مختومه شده است.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: ۱۴ هزار و ۷۷۷ فقره پرونده نیز موجودی در سال جاری است که برخی از پرونده ها مربوط به سال های گذشته است.

این مسئول تعداد شعبه های حل اختلاف استان را ۱۴۰ مورد عنوان کرد و افزود: در این مدت ۴۶ هزار و ۴۱۴ فقره پرونده به شعبه های شورای حل و اختلاف این استان رسیده بود که از مجموع این تعداد ۱۱ هزار و ۹۹۹ پرونده منجر به صلح و سازش شده است.

حجت الاسلام جعفری گفت: ۳۲ درصد پرونده های رسیده به شورای حل و اختلاف این استان سازش شده است.

وی در خصوص اجرای احکام نیز گفت: سال گذشته ۳۸ هزار و ۴۲۹ فقره پرونده ایجاد شد که از مجموع این میزان ۳۵ هزار و ۴۲۹ مورد مختومه شد.

وی در زمینه پرونده های مهم نیز اظهار داشت: ۱۶ پرونده قصاص نفس تشکیل شد که ازاین تعداد ۱۳ مورد گذشت انجام شد.

کمبود ۱۰۸ قاضی در خراسان شمالی

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: از نظر نیروی انسانی ۲۶۱ پست مصوب قضایی داریم که هم اکنون ۱۵۳ قاضی در این استان فعالیت دارند که با کمبود ۱۰۸ نفر نیرو مواجه هستیم.

حجت الاسلام جعفری افزود: از نظر اداری نیز یکهزار و ۲۷۴ پست مصوب وجود دارد که ۴۶۹ نفر هم اکنون کارمند وجود دارد، تنها ۳۷ درصد کادر اداری دادگستری کل استان نیرو دارد.

وی در ادامه پنج جرم اول استان را نیز شامل ضرب و جرح، سرقت، توهین به اشخاص عادی، تصادف و تهدید عنوان کرد و افزود: در امور حقوقی خواسته ها شامل مطالبه وجه، دادرسی، خسارت دیه و مطالبه نفقه است.

حجت الاسلام جعفری در بخش دیگری از سخنانش بر حمایت از سرمایه گذاران تاکید کرد و گفت: در این خصوص ستاد اجرایی اقتصاد مقاومتی در استان تشکیل شده است که در راستای حمایت از سرمایه گذار، رفع موانع تولید و رونق اقتصادی فعالیت خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با بیان اینکه نباید هیچ واحد فعال تولیدی در استان تعطیل شود گفت: دستگاه های اجرایی و بانکها در این خصوص همکاری داشته باشند و موانع را برطرف کنند، نباید واحد های تولیدی برای مطالبات معوقه تعطیل شوند، چرخه تولید تعطیل نشود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.