بجنورد- رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل محیط زیست خراسان شمالی گفت: تاکنون ۴۵ گونه پرنده آبزی و کنار آبزی در زیستگاه های این استان شناسایی شده است.

۴۵گونه پرنده آبزی در خراسان شمالی شناسایی شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست خراسان شمالی، هروز جعفری با بیان اینکه پرنده های آبزی و کنار آبزی این استان ۲۸.۲ درصد گونه های شناسایی شده در سطح کشور را شامل می شود اظهار داشت: تاکنون ۵۳۱ گونه پرنده در ایران شناسایی شده است.

وی تعداد کل گونه های پرندگان این استان را حدود ۱۵۰ گونه عنوان کرد و گفت: عقاب طلایی، عقاب شاهی، هما، دال سیاه، کرکس مصری، بالابان، کبک دری، هوبره و سهره سیاه، لک لک سیاه و غیره از جمله مهم ترین گونه های شاخص پرندگان خراسان شمالی هستند.

جعفری به تنوع آب و هوایی و وجود گونه های مختلف پرندگان در خراسان شمالی اشاره ای کرد و افزود: برای حفاظت حیات وحش گشت های شبانه روزی توسط نیروهای اجرایی و یگان حفاظت اداره کل در مناطق تحت مدیریت صورت می گیرد.

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل محیط زیست در خصوص ماهیان گفت: این استان در بحث ماهیان تنوع زیادی ندارد زیرا آنان در آبگیرها و تالاب و آب های شور(دریا و دریاچه ها) زیست می کنند.

جعفری افزود: ۱۸۰ گونه ماهی در کشور شناسایی شده که ۹ گونه آن در خراسان شمالی وجود دارد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.