اصفهان- رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان گفت: ۴۷ درصد پست‌های قضایی خالی از کارمند است و اگر ۷۰۰ کارمند دیگر به ما اختصاص یابد، به میانگین همکاران قضایی در کشور می‌رسیم.

۴۷درصد پست‌های قضایی دادگستری استان اصفهان خالی است‌

​به گزارش قدس آنلاین، احمد خسروی وفا پیش از ظهر امروز در همایش گرامیداشت هفته قوه قضاییه با درود بر روح شهدا به ویژه شهدای قوه قضاییه و دکتر بهشتی اظهار داشت: شهید بهشتی به حق مجسمه تقوا و تندیس عدالت بود و بر اساس گفته رهبر معظم انقلاب معمار بزرگ دستگاه قضای اسلامی بود.

وی افزود: امام (ره) درباره شهید بهشتی گفته‌اند که شهید بهشتی یک ملت بود برای ملت ما و این بزرگ‌ترین تعریف از این شهید بزرگوار است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه ۱۰۸ فرزند شهید درون این دستگاه مشغول به خدمت هستند، تصریح کرد: افتخاری است برای دستگاه قضایی استان اصفهان که ایثارگران بسیاری درون این دستگاه مشغول به خدمت هستند و این تعداد فرزند شهید سبب برکت دستگاه قضا می‌شود.

وی ادامه داد: دادگستری استان اصفهان در زمان جنگ تحمیلی ۱۱ شهید تقدیم انقلاب کرده و طبق آخرین آمار دادگستری این استان جزء دستگاه‌هایی است که تاکید داشت قانون امور ایثارگران اجرایی شود و ظرفیت استخدام ۲۵ درصد را اولویت قرار دهد.

خسروی وفا بیان کرد: امروز شاید کمتر دستگاهی باشد که بیش از یک چهارم کارمندان آن ایثارگران باشند و در این زمینه اطلاع‌رسانی نیز ضعیف بوده است.

وی با درخواست از مشاور رئیس قوه قضاییه گفت: ما با همه تلاشی که در این مدت داشتیم اما متاسفانه به دلیل کمبودهای دستگاه قضای کشور، استان اصفهان بیشتر کمبودها را حس می‌کند و برای ما ملموس است و باید به آن‌ها رسیدگی شود.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه در استان اصفهان باید بالغ بر ۴ هزار کارمند داشته باشیم، افزود: متاسفانه فقط ۳۶ درصد پست‌های اداری ما دارای کارمند است و ۶۴ درصد پست‌ها خالی از متصدی است.

وی ادامه داد: طبق شاخص‌ها در کشور در مقابل هر یک قاضی ۳.۸ کارمند وجود دارد اما در اصفهان ۲.۷ کارمند وجود دارد و اگر ۷۰۰ کارمند دیگر به ما اختصاص یابد به میانگین همکاران قضایی در کشور می‌رسیم.

خسروی وفا تصریح کرد: در بخش قضایی هم با وجود جذب خوب و راه اندازی مرکز کارآموزان اما حدود ۴۷ درصد پست‌های قضایی خالی از کارمند است.

وی با اشاره به روحیه بلند مردم اصفهان گفت: به دلیل وجود این روحیه کمبودها مانع کار نشده و حسب نامه‌های رسمی دریافتی از دستگاه قضایی کل، دادگستری استان اصفهان در کل کشور رتبه اول بهره‌بری را طی چندین سال کسب کرده که امری بی‌نظیر است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان بیان کرد: موفقیت بعدی دادگستری اصفهان این است که در طول چند سال اخیر هر آنچه پرونده وارد دستگاه قضایی استان اصفهان شده معادل آن مختومه شده و علاوه بر آن ۵۶ هزار پرونده از پرونده‌های گذشته نیز مختومه شده است.

وی پیرامون کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها خاطرنشان کرد: با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری مبنی بر اطاله دادرسی، در ۵ سال گذشته میانگین زمان رسیدگی کاهش قابل توجهی داشته برای مثال تنها در دادگاه کیفری، ۱۴۹ روز کاهش داشتیم و در تمامی شاخص‌ها این چنین است که نشان از روحیه جهادی و همت مضاعف کارمندان دستگاه قضایی استان دارد.

منبع: تسنیم 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.