یزد - رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: پرونده های وارده به دادگستری استان در سال گذشته ۱۵۵هزار پرونده بوده که درمقایسه با سال گذشته ۳درصد افزایش داشته است که باتوجه به جمعیت استان این آمار نگران کننده نیست.

ورودی پرونده های دادگستری استان یزد افزایش یافته است

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، محمدرضا حبیبی بعد ازظهر پنج شنبه درنشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضائیه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای۷تیر اظهارداشت: این هفته فرصت مناسبی برای تبیین شخصیت شهدای ۷تیر بخصوص شهید بهشتی است وما باید بتوانیم دراین هفته با ارائه گزارش ها و فعالیتها ی یک ساله این دستگاه به مردم در صدد شناسائی و برطرف کردن نقاط ضعف خود باشیم .

وی درخصوص شخصیت شهید بهشتی گفت: این شهید بزرگوار همواره مظلومانه زندگی کرد و مظلومانه به شهادت رسید و خارچشم دشمنان نظام بود و در راستای اجرای تفکر و دستورات امام خمینی(ره)  در جامعه تلاش های فراوانی داشتند .

حبیبی ادامه داد: این شهید بزرگوار در تدوین قانون اساسی تلاش هایی بسیاری کردند و به دلیل اقدامات خاص خود مورد غضب دشمنان نظام قرار گرفتند و وی برای حفظ مصلحت کشور وجایگاهی که برعهده داشتند هیچ گاه ازخود دفاع نکرد.

نرخ طلاق در استان افزایش داشته است

وی درخصوص وضعیت طلاق و ازدواج دراستان افزود: تعداد ازدواج های انجام شده درسال ۹۶در استان  ۶۰۰ازدواج بوده  که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته و در مقابل آن نرخ  طلاق در استان افزایش داشته است .

حبیبی تصریح کرد : در سال گذشته بیش از۷هزارو ۱۸۳مورد ازدواج  در استان ثبت شده  درحالی که این آماردرسال ۹۵ بیش از ۷هزارو و ۹۰۲مورد بوده که نشان می دهد نرخ ازدواج در استان۶درصدکاهش داشته است .

رئیس کل دادگستری استان در خصوص وضعیت طلاق در استان گفت : درسال ۹۶تعداد طلاق های صورت گرفته در استان یک هزارو ۷۴۰مورد بوده درحالی که این آماردرسال ۹۵ یک هزارو ۴۸۰مورد بوده و به ازای هر ۶ازدواج در استان یک مورد طلاق دراستان رخ داده است .

این مسئول ادامه داد : پرونده های وارده به دادگستری استان درسال گذشته ۱۵۵هزار پرونده بوده که در مقایسه با سال  گذشته ۳درصد افزایش داشته و تعداد پرونده های  مختومه درمحاکم نیز ۱۵۴هزارپرونده بوده و ازنظرسرعت رسیدگی به پرونده نسبت به سال ۹۵،۴درصد افزایش  داشته است .

حبیبی خاطر نشان ساخت: صدمات غیرعمدی دراثر تصادفات یا حوادث کارگاهی ، ایراد جرح و ضرب عمدی و توهین ۳موضوع کیفری اول استان درمحاکم بوده و مطالبه چک ، احضار از پرداخت محکوم به و مطالبه وجه درردیف  اول تا سوم  پرونده های حقوقی قرار دارد و این آمار شایسته استان یزد نیست و ما باید در زمینه  گسترش صبر و بالابردن آستانه تحمل مردم تلاش کنیم.

بیش از ۷۰درصد جرائم خشن دراستان مربوط  به افراد غیر بومی استان است

 وی افزود: این استان در زمینه جرائم خشن در کشور دارای رتبه خوبی بوده وآمار این جرائم در استان پائین بوده و این آمار دراستان خوشبختانه انگشت شمار بوده و بیش از ۷۰درصد جرائم خشن دراستان مربوط  به افراد غیر بومی استان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.