بندرعباس ـ دبیر همایش بین المللی پرورش ماهی در دریا ۲۰۱۸ (پرورش ماهی در قفس) از برگزاری این همایش درسیزده تیرماه سال جاری در اتاق بازرگانی واقع در تهران خبر داد.

برگزاری همایش بین المللی پرورش ماهی  در دریا ۲۰۱۸ در ایران

به گزارش قدس آنلاین  به نقل ازروابط عمومی  شیلات هرمزگان محمد ابراهیم اسماعیلی دبیر همایش بین المللی پرورش ماهی در دریا ۲۰۱۸ (پرورش ماهی در قفس)با بیان اینکه این همایش در پی برگزاری موفق همایش میگو در ۶ خرداد سال ۹۵ با عنوان Iranshrimp ۲۰۱۶ با حضور ۲۳ مدعو از خارج کشور و ۱۳۰ شرکت مرتبط داخلی برگزار می شود گفت: نشست اختصاصی آبزی پروری در دریا با حضور شرکت های خارجی مرتبط در روز ۱۳ تیر سال جاری برگزار شود.

وی هدف از برگزاری نشست یک روزه پرورش ماهی در دریا (Iran Cage Culture ۲۰۱۸  ) را  جذب همکاری بیشتر شرکت های خارجی، جلب حمایت سفارتخانه ها و سازمان های داخلی مرتبط با موضوع  خواند.

دبیر همایش بین المللی پرورش ماهی در دریا ۲۰۱۸ (پرورش ماهی در قفس) مدعوین داخلی را شامل فعالین یا سرمایه گذاران یا تولید کنندگان ماهی در قفس  خواند و گفت: مدعوین داخلی از ۷ استان ساحلی و چند استان داخلی دعوت خواهند شد و همچنین برخی مسئولین شیلاتی و سایر نهادهای ذیربط وتعدادی از شرکت های همکار نیز در فهرست کلی مدعوین ۳۵۰ نفره قرار دارند.

وی  هر گونه فعالیتی در توسعه پرورش ماهی در دریا  کمک به تولید ملی  خواند و تاکید کرد: افزایش مصرف سرانه آبزیان یا صادرات آبزیان هر دو امری بسیار ارزشمند و در راستای منافع ملی است.

اسماعیلی  با اشاره به اینکه  صنعت قفس در کشور ما یک صنعت نوپا است و علی رغم آنکه شرکت های خوبی در داخل کشور  در همه زنجیره این صنعت داریم گفت: با توجه به گستردگی دانش و علم در زمینه های مختلف از جمله این صنعت رو به رشد  استفاده از تجربه و تکنیک شرکت های خارجی در پیشرفت و توسعه بسیار مهم و تاثیر گذار است.

محمد ابراهیم اسماعیلی صنعت آبزی پروری را  یک صنعت تولیدی، صادراتی و ارزآور خواند که منجر به تولید یکی از باارزش ترین مواد غذایی می شود.

دبیر همایش بین المللی پرورش ماهی در دریا ۲۰۱۸ (پرورش ماهی در قفس) با اشاره به اینکه   صادرات آبزیان ایران به مرز ۵۰۰ میلیون دلار رسیده است افزود: این صنعت، بخشی از یک صنعت در هم تنیده جهانی است که سرمایه گذاران پرورش در مزارع دریایی بدون شک  با برنامه های تولیدی خود نقش مهم در صادرات،تولید،اشتغال و ارز آوری خواند داشت.

اسماعیلی  تصریح کرد مدعوین از کشورهای فرانسه،ایتالیا،اسپانیا، یونان،هندوستان، استرالیا،چین،نروژ،ژاپن و تریکه حضور پیدا خواهند کرد.

وی افزود: در مجموع ۲۱ نفر اعلام حضور کرده اند از ۹ کشور و ۱۵ شرکت و۳ نفر شخص حقیقی حضور خواهند داشت.

اسماعیلی اضافه کرد  : در وضعیت سیاست جهانی فعلی، حضور قوی شرکت های اروپایی در ایران یک برد سیاسی نیز محسوب می شود.

گفتی است برای استفاده بهتر علاقه مندان ، پخش زنده اینترنتی و ارسال فیل های همایش در درگاه اینترنی همایش  منتشر خواهد شد و شرکت در همایش رایگان بوده و هزینه های همایش از طریق کمک های داوطلبانه شرکت ها و سازمان های ذیربط صورت می پذیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.