بندرعباس- اولین جلسه ستاد مناسب سازی استان هرمزگان در سال جاری به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور مدیر کل بهزیستی ، مدیران دستگاهها ، نمایندگان انجمن های معلولان و جانبازان استان در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری هرمزگان برگزار شد.

برگزاری جلسه ستاد مناسب سازی استان هرمزگان

به گزارش قدس آنلاین  به نقل ازروابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ در این جلسه رضا مدرس معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ،مناسب سازی را یکی از اولویت های برنامه های استان عنوان کرد و افزود: توجه به امر مناسب سازی برای آحاد جامعه به خصوص معلولان ثمر بخش خواهد بود.

وی تصریح کرد : دسترس‌پذیری یکی از حقوق لاینفک شهروندی است و با رعایت اصل مناسب سازی در ساخت و سازها  فقط در جهت احقاق حق مسلم افراد معلول برای حضور در اجتماع و دسترسی آنان به امکانات موجود گام برداشته ایم.

وی خواستار عزم جدی ، دید مثبت و نگاه جهادی مدیران دستگاهها برای تحقق اهداف مناسب سازی در استان شد و بر  مناسب سازی مدارس برای حضور دانش آموزان با شرایط خاص و دارای معلولیت تاکید کرد و افزود : براساس آمار ارائه شده ۱۵۸ مدرسه در استان نیاز به مناسب سازی دارند که در این بین در سال جاری ۲۰ مدرسه از سوی آموزش و پرورش و سازمان نوسازی و تجهیز مدارس مناسب سازی می شوند و براساس اولویت بندی موجود در جهت تامین اعتبار بهسازی و مناسب سازی دیگر مدارس نیز تمهیدات لازم اتخاذ خواهد شد.

غلامحسین رنجبر مدیر کل بهزیستی هرمزگان و دبیر جلسه نیز با اشاره به اینکه در جشنواره شهید رجایی امسال ۳۰ امتیازاز امتیازات ارزیابی ادارات در اختیار بهزیستی و مرتبط با حوزه معلولین است ،بیان کرد: یکی از شاخص های مهم ارزیابی مدیران در جشنواره شهید رجایی میزان مناسب سازی ساختمان اداره ها برای معلولان است.

وی ادامه داد: براساس بازدیدهای میدانی از ساختمان های اداری ، مناسب سازی هریک از ادارات مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس نتایج بازدیدها بیشتر اداره ها وضعیت خوبی از این نظر برای معلولان نداشتند.

رنجبر همچنین از ابلاغ امتیازات در هفته آینده خبر داد و افزود : بعد از اعلام نتایج به دستگاه ها فرصت رفع مشکلات داده خواهد شد.

وی با اذعان به مشکلات دستگاهها در زمینه عدم وجود اعتبارات لازم در بحث مناسب سازی خواستار اختصاص ردیف بودجه مناسب سازی از سوی سازمان برنامه و بودجه استان برای تحقق این امر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.