همدان- رئیس کمیسیون خدمات شهری ،حمل ونقل وترافیک شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه طرح بهنام 《برند همدانی ،نماد افتخار ملی》 برای حمایت از تولیدات داخلی شده است ،گفت :با توجه به اینکه طرح بهنام مصوبه شورا است باید هر چه سریعتر اجرایی شود.

شهرداری اجرای طرح بهنام را سرعت ببخشد
به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان ، کامران گردان در کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک شورا با انتقاد از اینکه در امر تفکیک زباله از مبداء موفق نبوده ایم، گفت: کاهش تولید زباله را مد نظر داشته و در صورت امکان مجدد راه‌اندازی و صفر تا صد کار را به یک پیمانکار قوی واگذار کنیم.
گردان  با تأکید بر اینکه اکنون خدمات شهری و پسماند آبروی شهر شده است، گفت: وضعیت فضای سبز سطح شهر همدان بعد از ایام خوب بوده به گونه ای که از لحاظ گل‌کاری و سیما و منظر شهری اقدامات مناسبی از جمله حذف چمن، کاشت اطلسی‌ها، درخت و درختچه صورت گرفته است.
گردان اضافه کرد: با توجه توجه به در پیش بودن رویداد «همدان، ۲۰۱۸» سازمان سیما و منظر شهرداری کار خود را شروع کرده و در بحث المان‌ها و تبلیغات محیطی باید با درایت بیشتری عمل شود.
وی در ادامه با بیان اینکه در آبیاری قطره‌ای ۸۰ درصد کار انجام شده است، افزود: سیستم‌های آبیاری قطره‌ای مقداری فرسوده شده و برخی نیز پرت آب دارد که باید اصلاح شود.
گردان با تأکید بر اینکه جای کار در شهر زیاد است و باید کار انجام شود، تصریح کرد: جداره‌سازی های پیاده‌راه بوعلی از جمله کارهایی است که باید با هزینه شهرداری آغاز شود شاید امسال این امر به سرانجام برسد.
وی با اشاره به دیگر اقدامات لازم در سطح شهر، تاکید کرد:بخش عمده ای از داربست‌ها در پیاده‌راه و سطح شهر کم شده و باید با اقدامات لازم کمتر شود؛ عدم نصب بیلبوردهای جدید در مکان‌های نامناسب میدان‌های مرکزی شهر نیز مورد توجه قرار گیرد.
رئیس کمیسیون خدمات شهری اسلامی شورای شهر همدان ادامه داد: نقاشی‌های دیواری از دیگر اقدامات موفق شهرداری بوده که موجب عدم دیوارنویسی شده و جلوه زیبایی در شهر ایجاد کرده است.
گردان یکی از عدم موفقیت‌های خود را بحث زباله در ترویج کاهش تولید و تفکیک از مبدأ دانست و گفت: از نظر فرهنگی در این خصوص، موفقیت‌هایی بوده اما باید تغییر را در جمع‌آوری و دفن زباله شاهد باشیم.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان در بررسی نامه‌ها و در طرح نامه‌ای مبنی بر درخواست نامگذاری میدانی به نام شهدای خلبان، اظهار کرد: باید سازمان سیما و منظر جلسه‌ای با نیروی هوایی برگزار و مکانی مناسی به این منظور جانمایی شود..
گردان تصریح کرد: در بسیاری از شهرها و استان‌ها، تندیس خلبان نصب شده و نیروی هوایی از ستاد کل در این خصوص دستور دارد و باید این مورد نیز انجام شود.
معاون خدمات شهری شهرداری همدان نیزبا بیان اینکه در بحث فضای سبز از سال ۹۶ سعی شده تفکر و ساختار جدیدی حکمفرما و کاشت انبوه درخت و درختچه انجام شود، گفت: بیش از ۵۰ هزار گونه در سطح شهر طی یک سال گذشته کاشت شده و در حوزه فضای سبز با تلاش‌های بسیار، پویا شد.
علی‌ضمیر با تأکید بر اینکه سازمان سیما منظر سازمان بزرگ و مهمی در شهرداری است، بیان کرد: این سازمان سالیانه از طریق مزایده، بیلبورد تبلیغات و تبلیغات محیطی را واگذار می‌کند و امسال صد در صد سازه‌ها اجازه داده شده و باید در خصوص تبلیغات محیطی طرح بهنام نیز تصمیماتی اتخاذ شود.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری همدان نیز یادآور شد: طی یک ماه آینده برنامه عملیات اجرایی در حوزه‌های مختلف توسط سازمان اجرا خواهد شد.
بابک آزاد تصریح کرد: کاشت گونه‌های بومی در سطح شهر را خواهیم داشت، برنامه کاشت اطلسی‌ها در پارک‌ها و معابر را نیز در دستور کار داریم.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان نیز گفت: آموزش شهروندی در اختیار ماست اما به لحاظ اعتبار و تخصص در چارچوب سازمان مدیریت پسماند امروز نمی‌گنجد؛ سازمان فرهنگی شهرداری، اعتبار و افراد متخصص در این خصوص را در اختیار دارد.
حسین سیبی با بیان اینکه در تفکیک زباله از مبداء همه را از چشم ما می‌بینند، اضافه کرد: ما سازمان اجرایی هستیم و در بحث فرهنگی مقاومت‌هایی از سوی مردم وجود دارد که علی رغم این طی سال‌های گذشته نیز کارهایی در این خصوص انجام شده است.
وی با اشاره به بودجه ۴۰۰ میلیون تومانی امسال سازمان در بحث آموزش شهروندی، یادآور شد: درخواست ارائه آموزشگرانی به سازمان برای ارائه آموزش شهروندی داشتیم که در کمیته انطباق رد شد؛ بازوی ما در آموزش شهروندی آموزشگران بودند و دست ما بسته شد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان اظهار کرد: برنامه‌ای که داشتیم ۳۰۰ میلیون تومان از ۴۰۰ میلیون تومان یعنی ۷۵ درصد بودجه در قالب آموزش‌ها بود که ابزار آموزشگران از ما گرفته شد.
وی به بحث زباله اشاره کرد و گفت: در سنوات گذشته پیرامون خط پردازش قراردادی با فن‌آوران پارسیان در سال ۹۳ منعقد شد و مقرر شد طی ۱۸ ماه سه خط پردازش، گرانوله و تولید کمپوست نیز آماده و به بهره‌برداری برسد که این امر محقق نشد و تنها خط اول پردازش راه‌اندازی شد.
وی به برگزاری جلساتی با پیمانکار سایت پردازش زباله اشاره کرد و ادامه داد: تصمیم بر این شد یک سال دیگر پیمانکار و سازمان به تعهدات خود عمل کنند..
سیبی با بیان اینکه معتقدم در شهر ۵۵۰ نفر مستقیم در تفکیک زباله امرار معاش می‌کنند، یادآور شد: از این تعداد ۳۰۰ نفر با پیمانکار و ۲۵۰ نفر نیز زباله‌گرد هستند.
وی با تأکید بر اینکه زباله‌ای که به محل دفن حمل می‌شود بیش از ۸۵ درصد تر، غیرقابل بازیافت و بی‌کیفیت برای بازیافت است، یادآور شد: این امر دو آسیب دارد، این کار توجیه اقتصادی را از پیمانکار می‌گیرد و دیگر اینکه اگر به سمت ایجاد نیروگاه برویم این پروژه شکست خورده است چراکه باید لااقل ۸۰ درصد زباله خشک باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.