دادستان شهرستان بشرویه گفت:کشاورزان عزیز و مردم ،برای معاملات اقتصادی خود از افراد خبره و کارشناس مالی مشورت بگیرند.

مردم و کشاورزان برای معاملات اقتصادی با کارشناسان مالی مشورت کنند

به گزارش خبرنگار قدس انلاین از بشرویه،"حیرانی" دادستان  دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان بشرویه ظهر امروز در جمع نمازگزاران نماز جمعه، با گرامیداشت هفته قوه قضاییه خاطرنشان کرد: هفته قوه قضاییه به مناسبت شهادت شهید مظلوم حضرت آیت الله دکتر بهشتی و یارانش نامگذاری شده که از بهترین انسان های شریف روزگار در جامعه اسلامی بودند.

 وی افزود: شهید بزرگوار در منظر نگاه حضرت امام خمینی یک شخصیت بزرگ انقلابی و برجسته بود و همه ما موظف هستیم تا راه شهدای عزیز را ادامه دهیم.

 وی با اشاره به برخی وظایف مهم دستگاه قضایی خاطرنشان کرد :در قانون اساسی اصل ۱۵۶ وظایف مهم دستگاه قضایی را به صورت کامل توضیح داده که از مهمترین آن رسیدگی به شکایات و ادعاهای مراجعین است.

 وی افزود: در شهرستان بشرویه رسیدگی به پرونده‌های اقامه دعوا و شکایت سعی می شود هرچه سریعتر رسیدگی گردد .

حیرانی تصریح کرد :از مهمترین وظایفی که در دادگستری صورت می‌گیرد احقاق حقوق عمومی جامعه است و وظیفه داریم به عنوان مدعی العموم هر جا که حقی از مردم مورد تعرض قرار گیرد را پیگیری کنیم.

 دادستان دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان بشرویه با اشاره به دیگر وظایف قوه قضاییه خاطرنشان کرد: یکی دیگر از وظایف این دستگاه پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد و طلاق است که در زمینه اعتیاد یکی از بزرگترین معضلات سطح کشور  و شهرستان نیز محسوب می‌شود.  برخورد قاطع با توزیع‌کنندگان و قاچاقچیان مواد مخدر در دستور کار است که در شهرستان بشرویه نیز مواد مخدر به صورت کلان فروشی نیست ولی با قدرت با همین خورده فروشها هم برخورد می‌شود.

وی  افزود: آنچه که مهم است این است که متاسفانه برخی افراد جامعه که در دام اعتیاد گرفتار می‌شوند باید به آنها کمک کرد تا دچار فروپاشی خانواده نشوند.

حیرانی با توصیه به توجه در معاملات هم گفت: باید مردم عزیز در معاملات خود هم دقت بیشتری داشته باشند علاوه بر اینکه معاملات حلال صورت می‌گیرد باید مواظب باشیم معاملات خود را با پشتوانه قوی مالی انجام دهیم تا دچار مشکل نشویم. گاها برخی درقالب خریدار محصولات کشاورزی بلای جان مردم شده اند و محصولات آنان را خرید کرده ولی در مقابل چک های آنان نقد نمی شود و این پشتوانه مالی نیز محسوب نمی گردد که مردم را با مشکلاتی نیز روبه رو ساخته است.

حیرانی تصریح کرد:  سعی کنیم در معاملات خود با افراد خبره و متخصص به ویژه در امور مالی مشورت داشته باشیم.

دادستان دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان بشرویه با اشاره به دیگر عوامل آسیب پذیری جامعه خاطرنشان کرد: از دیگر عواملی که می‌تواند زمینه‌ساز وجود آسیب های اجتماعی شود استفاده ناصحیح از شبکه ها در فضای مجازی و رسانه های بیگانه است چراکه این شبکه ها غیر قابل اعتماد هستند و گاهاً اطلاعات شخصی و حریم خصوصی افراد را در معرض خطر قرار می دهند بنابراین باید بسیار دقت کرد .

وی افزود :متأسفانه شیوع شبکه های فضای مجازی غیر قابل کنترل شده زمینه‌ساز تنوع گرایی خانواده ها می شود که بنیان خانواده ها متزلزل شده و گاه نیز منجر به طلاق می شود.

 وی با اشاره به اینکه یکی از زمینه‌های رشد طلاق نیز می‌تواند به همین عوامل برگردد گفت: زمینه رشد طلاق در جامعه اکثرا به عدم شناخت و مراقبت حریم وبه رفتارهای نادرست و عدم شناخت طرفین از یکدیگر  برمیگردد.

وی افزود:  یکی دیگر از مواردی که خانواده ها را با تهدید جدی روبرو کرده است مسئله اعتیاد است که قطعاً اگر از ابتدا مراقبت مناسبی صورت گیرد می توان این آسیب ها را کاهش داد.

وی با اشاره به اینکه مردم نیز باید به قوه قضاییه کمک کنند بیان کرد: آنچه که از مردم انتظار داریم همکاری با دستگاه قضا به خصوص در حوزه سرقت، اعتیاد و یا معاملات است که باید مراقب باشند با افراد غیر مطمئن معامله انجام ندهند .

وی افزود :آنچه که توصیه می‌شود به مردم به خصوص قشر زحمتکش دامدار و کشاورز این است که پس از برداشت محصولات خود، دسترنج شان را در اماکن مطمئن و ایمن نگهداری کنند تا از سرقت به دور باشد.

 وی با اشاره به اینکه شهرستان بشرویه به نسبت جمعیت خود کمترین مشکلات خانوادگی را دارد بیان کرد: با این حال باید مراقب و مواظب باشیم تا ورود شبکه های اجتماعی نا امن در فضای مجازی به حریم خانواده ها لطمه نزند و مشکلات را افزایش ندهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.