قدس انلاین : استاندار خراسان رضوی گفت: باید تلاش کنیم تا رشد اقتصادی مد نظر در برنامه ششم توسعه برای استان را محقق کنیم.

تلاش برای تحقق رشد اقتصادی پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه

علیرضا رشیدیان بعدازظهر پنج شنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی اظهار کرد: برای رسیدن به نرخ رشد اقتصادی مد نظر برنامه ششم توسعه در استان نیازمند تحقق سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد تومانی هستیم که ۲۵ درصد این رقم از محل سرمایه های خارجی باید تامین  شود و در این راستا باید زمینه جذب این سرمایه ها تسهیل و تضامین حقوقی لازم برای آنان فراهم شود.

وی افزود: برای ایجاد تحول اقتصادی در استان باید اشکالات سیستم مالی و بانکی احصا و روشن شود و بوروکراسی بانکی رفع شود همچنین از ظرفیت های تسهیلاتی برنامه ششم توسعه از جمله تسهیلات توسعه اشتغال روستایی و مناطق محروم  نیز استفاده کرد.

استاندار خراسان رضوی  ادامه داد:باید بیاموزیم همکاری، همدلی و تعامل ضرورت امروز جامعه ماست و دستگاه های نظارتی و بازرسی باید توجه داشته باشند  که برای کار کردن در این شرایط دشوار نیازمند جسارت و شجاعت کار و فعالیت از سوی مدیران هستیم اما مدیری که برای یک موضوع اجرایی و یا مربوط به دوره های گذشته که دخالتی هم در آن نداشته بازداشت و بازجویی می شود چگونه باید اینگونه عمل کند.

وی تصریح کرد: ما هیچ گاه از مجرم دفاع نمی کنیم اما گاه برخی برخوردها و تعاملات در یک موضوع مورد اختلاف و یا شبهه تخلف و مانند آن ، موجب دلسردی می شود.

رشیدیان ادامه داد : بایددر شرایطی که دشمنان سعی بر ضربه زدن به نظام و کشور را دارند همه بخش های حاکمیتی و مدنی نزدیک تر به یکدیگر کار کنند  در عین آنکه شرایط امروز کشور با قبل از برجام متفاوت است.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: با بیان اینکه برخی اصرار دارند به برجام نگاه صفر یا ۱۰۰ داشته باشند یعنی برجام هیچی یا همه چی که درست نیست، پیش از برجام کشور ما مشمول فصل ۷ منشور سازمان ملل بود و علیه ما اجماع جهانی وجود داشت ولی شرایط امروز نسبت به آن زمان بسیار بهتر است و تعاملات ما با بسیاری از کشورها برقرار است هر چند در حوزه مسایل ارزی و مالی مشکلاتی داریم که با اعمال سیاست های جدید ارزی تا حدی کمتر شده است.

وی تاکید کرد : دو بخش خصوصی و دولتی در جهت کوتاه تر کردن فرایندها و رسیدن به تولید و اشتغال امسال گام موثرتر و بزرگتری بردارند.

رشیدیان افزود: سهم خراسان رضوی از ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسعه اشتغال روستایی ۶۱۰ میلیارد تومان است و  تا کنون نیمی از این رقم یعنی ۳۰۵ میلیارد تومان آن ابلاغ شده که نرخ سود آن بین ۴ تا۶ درصد است.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد : اگر تا تیرماه بخش ابلاغی استان جذب شود امکان استفاده از تسهیلات مازاد سایر استان ها را خواهیم داشت اما اگر تعللی در جذب صورت گیرد ، استان متضرر و پشیمان می شود و برای مردم و نیاز اشتغال آنان هم پاسخی نخواهیم داشت.

وی گفت : امروز ضرورت دارد در حوزه منابع تامین مالی فعالیت های اقتصادی، تنوع بیشتری ایجاد شود و  اینکه ۸۰ درصد منابع تامین مالی بخش های اقتصادی فقط محدود به بانک ها باشد، نقطه آسیب بزرگی است.

رشیدیان اظهار کرد : باید تنوع بیشتری به منابع تامین مالی فعالیت های اقتصادی داد و به ظرفیت ها و ایده هایی که می تواند به تامین مالی پروژه ها و ظرفیت های اقتصادی کمک کند ،اهتمام نموده و انحصار موجود را بشکنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.