قدس انلاین : استاندار خراسان رضوی گفت:باید شخصیت های علمی و آثار تاریخی این استان برای مردم به ویژه نسل جوان معرفی شود.

شخصیت های علمی خراسان رضوی به نسل جوان معرفی شوند

علی رضا رشیدیان ظهر امروز در نشست با معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور اظهار کرد: ما به بزرگانی چون حکیم عمر خیام و عطار نیشابوری بدهکاریم و باید این شخصیت های برجسته را در کنار سایر ظرفیت های تاریخی و فرهنگی چون شادیاخ به نسل جوان و مردم بهتر معرفی کنیم.

وی افزود:مجموعه های فرهنگی – تاریخی شادیاخ، خیام و عطار نیشابور باید با حفظ استانداردها ساماندهی و بازپیرایی شود و در نظر داریم این مجموعه ها را با همه ملاحظات برای استفاده مردم از ظرفیت های تاریخی و گردشگری این خطه آماده کنیم .

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: نتوانسته ایم شخصیت های برجسته علمی و آثار تاریخی را به درستی به مردم معرفی کنیم زیرا امروز مردم ما خیام را به اشعارش می شناسند در حالی که او کمترین مدت از عمر خود صرف سرودن شعر کرده است و مهم تر از آن منجم و ریاضی دان برجسته ای بوده است.

رشیدیان گفت: امروز با ایجاد افلاک نما در این منطقه و برخی اقدامات دیگر تلاش ما بر آن است تا هویت علمی حکیم عمر خیام را که در تاریخ مدفون شده خارج کنیم .

وی بیان کرد: در این راستا ساماندهی مجموعه تاریخی شادیاخ از جمله ضرورت هاست که باید با همه ظرفیت های تاریخی ارزشمندش به گونه ای ساماندهی شود که هر فرزند این سرزمین و هر ایرانی در بازدید از این منطقه به تاریخ و فرهنگ و تمدن خود مباهات کند منطقه ای که نماد شهرنشینی است.

 استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: در این راستا با مجوزی که از رئیس جمهوری در جریان سفر اخیر به استان دریافت شد تلاش ما بر آن است این ظرفیت تاریخی، فرهنگی و هویتی  را به گونه ای طراحی و اجرایی کنیم که فضا و مکانی در شان مردم در منطقه ایجاد شده و جلوه ای از قدمت تمدنی منطقه باشد و تبدیل به یک اثر تاریخی شاخص از شهر نشینی استان باشد.
وی افزود: در سفر ریاست جمهوری  ۴۰ میلیارد تومان برای ساماندهی مجموعه شادیاخ و  بازپیرایی مجموعه های خیام وعطار در نظر گرفته شده وامید است در این حوزه اقدام موثر و ماندگاری انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.