قدس انلاین : رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به‌شکایات اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: قانون ثبت‌نام در مدارس هیأت امنایی با مدارس عادی متفاوت نبوده و اولیای دانش‌آموزان تنها به‌صورت داوطلبانه می‌توانند به‌مدارس کمک مالی داشته باشند.

قانون ثبت‌نام در مدارس هیأت امنایی با مدارس عادی متفاوت نیست / آموزش و پرورش قوچان نمی‌تواند فراتر از قانون عمل کند
سیدجواد قوامی‌نژاد  گفت: وقتی موضوعی قانون می‌شود همه به‌ویژه کسانی که در قوه مجریه مشغول به‌فعالیت هستند، ملزم به رعایت آن بوده و هرکس از قانون تخطی کند از طریق قانون اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به‌شکایات و هیأت تخلفات اداری پیگیری با متخلف برخورد می‌شود.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تأکید کرد: قانون ثبت‌نام در مورد مدارس هیأت امنایی با مدارس عادی هیچ تفاوتی ندارد و اگر خانواده‌ای قصد کمک به‌مدرسه را داشته یا مدرسه به‌دنبال جذب کمک مالی است، تنها به‌صورت داوطلبانه باید انجام بگیرد.

قوامی‌نژاد تصریح کرد: هیچ مدیر مدرسه یا اداره آموزش و پرورشی در سطح شهرستان‌ها نمی‌تواند فراتر از اساسنامه مدارس هیأت امنایی و قوانین مطرح‌ شده در ستاد ثبت‌نام استان و کشور که به‌شهرستان‌ها بخشنامه شده است، عمل کند و شرط ثبت‌نام را دریافت پول قرار بدهد.

وی با تأکید بر اینکه اگر اداره آموزش و پرورش یا مدرسه‌ای فراتر از قانون عمل کرده باشد، تخلف بوده و در سریع‌ترین زمان ممکن موضوع مورد رسیدگی و بررسی قرار می‌گیرد؛ بیان کرد: هم محدوده‌بندی و هم شرط ثبت‌نام در مدارس هیأت امنایی مانند مدارس عادی بوده و تنها در این مدارس برای کلاس‌های فوق‌برنامه  اگر خواستند، پولی دریافت کنند از 15 مهرماه با مصوبه شورای مدرسه و انجمن اولیاء و مربیان می‌توانند این کار را انجام دهند.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به‌شکایات اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در پاسخ به این سؤال که آموزش و پرورش قوچان شروطی را برای ثبت‌نام در مدارس هیأت امنایی این شهرستان وضع و محدوده‌بندی را نیز برداشته است؛ خاطرنشان کرد: قوانینی که مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، وزارتخانه یا اداره کل استانی است را اداره شهرستان نمی‌تواند منقضی و شروط دیگری را وضع کند.

وی با اشاره به اینکه تمام مدارس خراسان رضوی مورد بازرسی، نظارت و رصد قرارگرفته‌اند؛ گفت: در سطح تمام مدارس عادی و هیأت امنایی تلفن رسیدگی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، شهرستان‌ها و سایت بازرسی اداره کل باید نصب‌ شده باشد.

قوامی‌نژاد بابیان این موضوع که خانواده‌ها می‌توانند به‌صورت ناشناس گزارش‌های خود را به سیستم پیامکی ارسال تا به موارد مطرح‌ شده رسیدگی شود؛ ادامه داد: اگر شکایت نیز به‌صورت رسمی مطرح شود، خانواده‌ها نگران نباشند، چون اسم شاکی محفوظ بوده و جایی مطرح نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.