قدس انلاین : رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تمامی رشته‌ها از جمله دندانپزشکی می تواند ۲۰ درصد از ظرفیت خود را به جذب دانشجویان خارجی اختصاص دهد.

اختصاص 20 درصد از ظرفیت رشته‌های علوم پزشکی مشهد به دانشجویان خارجی
به گزارش  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر محمد رضا دارابی در گردهمایی معاونین آموزشی دانشکده های دندانپزشکی دانشگاه های علوم پزشکی کشورکه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، با اشاره به اینکه کشورمان در زمینه آموزش دندانپزشکی و تربیت نیروی انسانی به خودکفایی رسیده است، اظهار داشت، تاکید کرد: ارتقاء کیفیت آموزش دندانپزشکی از مهمترین اهدافی است که در حال حاضر دنبال می شود.
با بیان اینکه در گذشته به دلیل کمبود پزشک در کشور، پزشکان و دندانپزشکانی از دیگر کشورها در ایران حضور داشتند، اظهار کرد: در حال حاضر به برکت انقلاب اسلامی پزشکان و دندانپزشکان در سطوح مختلف علمی در کشور آموزش دیده اند و بدون نیاز به پزشکان خارجی به مردم خدمات ارائه می دهند.
وی با اشاره به اجرای برنامه تحول و نوآوری در آموزش و واگذاری ماموریت های مختلف به مناطق آمایشی تصریح کرد: تحول و تعالی دندانپزشکی و علوم مرتبط از جمله ماموریت هایی است که بر عهده کلان منطقه ۹ گذاشته شده است که بر اساس آن نیازهای هر منطقه بر رشته دندانپزشکی بررسی و بر اساس آن تربیت نیروی انسانی در دستورکار قرار می گیرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دستیابی به اهداف تعیین شده نیازمند هم افزایی تمامی دانشکده های دندانپزشکی سراسر کشور است، خاطرنشان کرد: باید درکنار امر آموزش به موضوع پژوهش نیز توجه شود تا بتوانیم به در مسیر دانشگاه های نسل سوم و چهارم نیز حرکت کنیم.
دارابی، بین المللی سازی دانشگاه های علوم پزشکی را از دیگر اهداف برنامه تحول و نوآوری در آموزش برشمرد و اظهار داشت: بر این اساس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تمامی رشته ها از جمله دندانپزشکی می تواند ۲۰ درصد از ظرفیت خود را به جذب دانشجویان خارجی اختصاص دهد.
گردهمایی معاونین آموزشی دانشکده های دندانپزشکی دانشگاه های علوم پزشکی کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با همکاری کارگروه تحول و تعالی دندانپزشکی کلان منطقه ۹ آمایشی کشور و دبیرخانه دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت و با حضور کلیه مسئولین و نخبگان برنامه ریزی آموزشی دانشکده های دندانپزشکی کشور؛ با هدف رایزنی و برنامه ریزی جهت اجرای بهینه کوریکولوم دندانپزشکی عمومی ابلاغی سال ۱۳۹۷ طراحی شده و با رویکرد ارتقا آموزش دندانپزشکی در سطح کشور برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.