قدس انلاین : طی تفاهم نامه‌ای گروه‌ زبان و ادبیات فارسی و آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه کوت عراق با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد تأسیس شد.

تأسیس گروه‌ زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه کوت عراق توسط دانشگاه فردوسی
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، براساس این تفاهم‌نامه همکاری که به امضای دکتر احسان قبول مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه و دکتر علی زوین رئیس دانشگاه کوت عراق رسید، دکتر طالب الموسوی رئیس هیأت امنا دانشگاه کوت به دانشگاه فردوسی مشهد سفر کرد و براساس مذاکرات انجام شده قرارداد همکاری اجرایی میان دکتر طالب الموسوی و دکتر عبداله رادمرد رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی به امضا رسید.
براساس این قرارداد بنا شد دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی چهار دانش آموخته دکتری زبان و ادبیات فارسی و چهار دانش آموخته دکتری آموزش زبان انگلیسی را به دانشگاه کوت معرفی کند تا پس از کسب مجوزهای لازم از وزارت علوم عراق، این دو گروه آموزشی در دانشگاه کوت عراق تأسیس شود.
دکتر طالب الموسوی، رئیس هیأت امنا دانشگاه کوت کشور عراق در ادامه حضور خود در دانشگاه فردوسی مشهد در نشستی با معاون اداری و مالی و رئیس دانشکده کشاورزی دانشگا فردوسی، خواستار انتقال فناوری‌های نوین در حوزه زراعت و آبیاری دانشگاه فردوسی مشهد به دانشگاه کوت عراق شد که بنا شد پس از سفر هیأتی از دانشکده کشاورزی به دانشگاه کوت قرارداد لازم در این زمینه تهیه شود.
 دانشگاه کوت در استان واسط عراق قرار دارد که این استان بیش‌ترین میزان تولید گندم را در عراق دارا است و دانشگاه کوت اراضی گسترده زراعی را در این استان دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.