قدس انلاین : معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: هم اینک 60 درصد از ذخایر معادن در این استان بهره برداری می شود اما بقیه ذخایر به دلیل رکود و تعطیل موقت معادن استخراج نمی شود.

60 درصد ذخایر معدنی در خراسان رضوی برداشت می شود

رضا شجاعی عصر پنجشنبه  افزود: 878 پروانه بهره برداری با ذخیره دو میلیارد و 862 میلیون و 650 هزار تن و استخراج اسمی سالانه دو میلیارد و 955 میلیون و 506 هزار تن تاکنون در خراسان رضوی صادر شده است.

وی ادامه داد: برای بهره برداری از این معادن 44 میلیارد و 450 میلیون و 703 هزار ریال سرمایه گذاری و برای 9 هزار و 526 نفر شغل ایجاد شده است.
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: هم اینک در چارچوب ماده 53 قانون معادن 120 معدن در این استان به دلیل تجهیز، بازسازی، موارد خارج از ید و محدودیتهایی مانند معارض محلی یا نداشتن بازار مرخصی گرفته اند.
وی به وجود 46 نوع ماده معدنی در خراسان رضوی و ذخایر قابل توجه سنگهای تزئینی، فلزات، سلیس و مصالح ساختمانی اشاره و بیان کرد: تقریبا نیمی از پروانه های بهره برداری معادن در این استان مربوط به مصالح ساختمانی است. برداشتهای غیرمجاز از معادن نیز بیشتر در حوزه مصالح ساختمانی صورت می گیرد.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: با وجود تعطیلی 120 معدن و وجود معدنداران متعدد که کمتر از ظرفیت اسمی پروانه استخراج دارند طی یک سال اخیر 67 درصد از حقوق دولتی معادن در خراسان رضوی دریافت شده است.
وی ادامه داد: برای رفع مشکلات حوزه معدن امسال 25 درصد تخفیف در دریافت حقوق دولتی اعمال شد. همچنین برای احیا معادنی که در رکود بسر می برند پرونده هایی تشکیل و به کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ارسال شد تا تصمیمات لازم برای خروج از رکود آنها گرفته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.