بجستان_ قدس انلاین : دادستان عمومی و انقلاب بجستان گفت: بجستان با کمتررین امار جرائم توانسته عنوان امن ترین شهر استان خراسان رضوی را بدست اورد که البته مرد م نباید بیش از حد اعتماد کنند و برای حفظ اموال خود با بستن درب اماکن جلو سرقتهای احتمالی را نیز بگیرند

بجستان امن ترین شهر در خراسان رضوی است

به گزارش خبر نگار قدس انلاین، سید محسن مهاجریان مقدم که به مناسبت هفته قوه قضائیه ظهر امروز در جمع نماز گزاران جمعه بجستان سخن می گفت با بیان این مطلب که بجستان با کمترین امار جرائم در سطح استان امن ترین شهر استان می باشد گفت: آمارهای تطبیقی در مقایسه با سالهای گذشته این مهم را بیشتر تایید می کند.

دادستان عمومی و انقلاب بجستان با تاکید بر اینکه مردم با مراجعه به سامانه سجام باید کمک قوه قضائیه در کاهش جرایم باشند افزود: در این زمینه نیز این شهرستان بعد از مشهد فعالترین سامانه را در سطح استان دارا می باشد.

مهاجریان تاکید کرد در برخی جرایم حکمهای جدی تری را اعمال خواهیم کرد و نمونه آن حکم شلاقی است که سال گذشته در ملاء عام اجرا شد که تا ۳ ماه بعد امار جرائم در شهرستان به شدت کاهش یافت.

دادستان بجستان گفت:  قوه قضائیه تلاش دارد با قضاوت درست عدالت را اجرا کند که به دنبال آن مردم احساس ارامش و امنیت نمایند و لذا لازمه این مهم حفظ استقلال خصوصا استقلال قاضی می باشد و به همین جهت  قوه قضائیه بدون وابستگی مستقل عمل می کند.

وی رویکرد پیشگیرانه دادگاه بجستان را یکی از موارد کاهش جرایم و پرونده ها دانست و گفت: قضات همیشه مورد هجمه بوده اند  ولی قضاوت عادلانه را وظیفه اصلی خود دانسته و در انجام وظیفه خود هیچ کوتاهی نکرده  و نخواهند کرد.

دادستان بجستان ریشه جرائم را مسائل فرهنگی و اجتماعی و اعتیاد دانست و افزود؛ در حوزه مبارزه با مواد مخدر کارهای موثر و خوبی با همکاری نیروهای انتظامی صورت گرفته و اقدامات قاطعانه ای انجام می شود و البته اعتماد بیش از حد مردم برای اینکه امنیت دارند باعث می شود گاهی اوقات افرادی از خارج وارد شهر ستان شده و سرقتهایی انجام دهند لذا مردم باید برای جلو گیری از ورود سارقین نگاه ویژه ای به امنیت و بستن دربها و نگهداری وسایل خودداشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.