بجنورد- وزیر کشور در پایان جلسه ساماندهی آسیب های اجتماعی در استان خراسان شمالی، در پاسخ خبرنگاران گفت: وضع قاچاق کالا در کشور وضعیت بسیار مطلوبی از نظر کنترلی دارد و با سیاست جدید ارزی دولت دیگر ارز آزاد در اختیار قاچاقچیان قرار نمی گیرد.

با سیاست جدید ارزی دولت، ارز آزاد در اختیار قاچاقچیان قرار نمی گیرد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور جمعه اول تیرماه در پایان جلسه ساماندهی آسیب های اجتماعی که در استانداری خراسان شمالی برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه سال قبل دولت در بحث اقتصاد مقاومتی با اراده قوی وارد شد و امسال هم سال حمایت از کالای ایرانی است، با توجه به سمت حضرتعالی در مبارزه با قاچاق کالا، برنامه هایتان در این زمینه به چه صورت است، گفت: ساماندهی آسیب های اجتماعی و مبارزه با موادمخدر جزو اولویت های حوزه اجتماعی ماست؛ همچنین در موضوع آسیب ها، بحث مبارزه با موادمخدر اولویت اول ما است.

وی در ادامه افزود: با عنایتی که مقام معظم رهبری به این موضوعات داشتند و جلسات متعددی که گذاشتند و دستوراتی که دادند و همچنین تاکیداتی که رئیس جمهوری روی این مسئله داشتند، ما واقعا وارد مرحله جدیدی شده ایم. در این زمینه از ظرفیت، امکانات و منابع استفاده می کنیم و البته اولویت اول ما وارد کردن مردم چه به صورت متشکل در قالب  ان.جی.او ها یا تشکل های دیگر و چه به صورت فردی در این موضوع است.

رحمانی فضلی بر همین اساس ادامه داد: استانداران نیز با برگزاری جلسات مربوطه ضعف ها و قوت های این موضوع در این چند سال را بررسی می کنند و با استفاده از تجربیات دیگر، امیدواریم در این حوزه حرکت فوق العاده ای داشته باشیم و بنای مان هم بر این است و فوق العادگی را هم اینطور تعریف کرده ایم که هر گامی که سالهای قبل برداشته ایم امسال باید دو برابر گام برداریم.

وزیر کشور در مورد وضعیت قاچاق کالا در حال حاضر، گفت: وضع قاچاق کالا در کشور وضعیت بسیار مطلوبی از نظر کنترلی دارد. دلیل اصلی آن هم یکی بحث موضوع ارز است و اینکه در حال حاضر ارز آزاد در اختیار قاچاقچیان قرار بگیرد و بتوانند نقدینگی خودشان را در قالب ریال و واردات کالا به ارز تبدیل کنند، شرایط برای آنها مانند گذشته مهیا نیست. قبلا هر نوع تغییر و تبدیلی را می توانستند در صرافی ها و بازار انجام بدهند ولی اکنون باید حتما در قالب ثبت سفارش باشد و حتما باید در قالب فرایندی باشد که در بانک مرکزی است و این شرایط جدید در این زمینه خیلی تاثیرگذار بوده است.

رحمانی فضلی افزود: در حال حاضر همچنین مرزهای غربی و تمام گذرگاه های غیر قانونی هم توسط خودمان و هم به کمک دولت عراق کاملا بسته شده است و فقط چند مرکز بازارچه مرزی است که به صورت رسمی و آن هم با شرایط خاصی فعالیت می کنند که البته ما در آنجا شرایطی گذاشته ایم که هم خرده فروشانی که در آن مناطق با استفاده از این کالاها زندگی و معیشت داشتند و هم کوله بران بتوانند زندگی خود را اداره کنند. البته مصوبه بسیار خوبی در این زمینه به استانداران ابلاغ شده است و استانداران هم در حال پیاده سازی آن هستند.

وی درباره آخرین اقدامات انجام گرفته در مورد سعید براتی سرباز مرزبان ربوده شده، گفت: ما این موضوع را هم از طریق مجاری رسمی پیگیری می کنیم و هم وزارت خارجه پیگیر این مسئله هستند و ستاد کل هم در مذاکراتشان از دولت پاکستان پیگیری می کرده است. وزارت کشور هم در ملاقات های مرزی و هم در ملاقات های رسمی که با آنها داشتیم این موضوع را پیگیری کرده است. به علاوه از طریق معتمدین و ریش سفیدان هم داریم این مسئله را بررسی می کنیم.

رحمانی فضلی در پایان در همین زمینه تصریح کرد: البته یکی از نگرانی هایی که ما داشتیم این بوده است که شاید ایشان زنده نباشند و آنها دارند این کارها را انجام می دهند که اخیرا عکس و تصویری از ایشان پخش شده و معلوم است که زنده هستند. امیدواریم ان شاء ا... با کمک دولت پاکستان و هم با تاثیری که معتمدین دارند بتوانیم ایشان را به آغوش خانواده اش بازگردانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.