گناباد-طی مراسمی با حضور مسؤولان گناباد و شهرستان‌های هم‌جوار پایگاه اورژانس هوایی گناباد افتتاح شد.

    اولین پایگاه اورژانس هوایی گناباد افتتاح شد

به گزارش خبرنگار قدس انلاین، صبح امروز طی مراسمی با حضور مسؤولین گناباد و شهرستان‌های هم‌جوار پایگاه اورژانس هوایی گناباد با پرواز  یک فروند بالگرد افتتاح شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد در این مراسم گفت: گناباد یکی از ۴۴ منطقه ای بود که قرار شد در ان پایگاه اورژانس هوایی مستقر شود و با پیگیریهای زیاد مسولین شهرستان و وزارت بهداشت  امروز شاهد آغاز به کار این پایگاه هستیم.

جواد بازلی افزود: سرعت در امداد رسانی نقش مهمی در کاهش مرگ ومیر دارد و  امداد هوایی می تواند در امداد رسانی نقش خوبی داشته باشد.

وی با بیان اینکه با شرایط سخت تحریم هشت فروند بالگرد مدرن مخصوص اورژانس وارد ایران شده است؛ اظهار کرد: یکی از این بالگردها به گناباد اختصاص یافت و اولین منطقه‌ای که یکی از این بالگردها مستقر شده، گناباد است.

گفتنی است؛ پایگاه اورژانس هوایی گناباد می‌تواند به شهرستان‌های همجوار با شعاع ۱۵۰ کیلومتر خدمت‌رسانی کند؛ در این شعاع ۵۰۰ هزار نفر زندگی می‌کنند.

بالگرد مستقر در پایگاه هوایی گناباد از نوع پی‌کی ۱۱۷ و از مجهزترین بالگردهای مورد استفاده در اورژانس در سطح جهان است و در آمریکا، اروپا و آفریقا از این نوع بالگرد استفاده می‌شود.

نماینده مردم گناباد و بجستان  در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم   با تقدیر از مسولین  کشوری و شهرستانی  در راه اندازی این پایگاه هوایی گفت : با توجه به حادثه خیز بودن منطقه از قبیل زلزله و مصدومان جاده ای  نیاز به پایگاه امدادی ضروری بود که با تلاش مسولین امروز شاهد تحقق این مهم هستیم.

 حمید بنایی افزود : مسولین باید بیش از این در خدمت این مردم باشند  و هر مسئولی که کم کاری کند در پیشگاه خدا و مردم باید پاسخگو باشد.

وی با انتقاد از وضعیت بد اقتصادی حاکم بر کشور گفت : متاسفانه مردم از نظر معیشت با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند و طبق سفارش مقام معظم رهبری باید مسئولین این دغدغه مردم و جوانان جویای کار را برطرف کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.