گیلان- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان حوزه سلامت را فراتر از درمان دانست و گفت: سلامت به معنای برخورداری از آسایش جسمی، روحی و اجتماعی است. بنابراین کسانی که از جسم و روان سالم برخوردار باشند و نقش فعال اجتماعی نیز داشته باشند، انسان‌های سالم محسوب می‌شوند.

حوزه سلامت فراتر از درمان است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی گیلان ، دکتر شاهرخ یوسف‌زاده چابک در اولین همایش تجلیل از خیرین سلامت گیلان که در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی برگزار شد، اظهار کرد: برخی از ارزش‌ها، در یک زمان و یک منطقه خاص باعث اعتبار و احترام افراد می‌شود ولی یکسری از ارزش‌ها مربوط به یک زمان و یک مکان خاص نیست و فراتر از زمان و مکان قرار می‌گیرد از جمله این ارزش‌ها می‌توان به کسب علم و دانش، نیکی به والدین و بزرگان و انجام کارهای خیر اشاره کرد.

وی با بیان این‌که در قرآن کریم آمده است کسانی که برای رضای خدا از جان و مال خود می‌گذرند از جایگاه ویژه‌ای برخور دارند تصریخ کرد: شهدای گرانقدر با جانفشانی و خیرین، با انفاق اموال خود، نزد پروردگار، بسیار ارزشمند هستند .

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان این‌که در عصر حاضر، تغییرات و تحولات زیادی در زمینه حوزه سلامت صورت گرفته، گفت: در بسیاری از کشورهای جهان، منابع دولتی جوابگو نیازهای جامعه نیست. همانطور که می‌دانیم بسیاری از مراکز پیشرفته علمی در جهان، به دست خیرین بنا نهاده شده است. در گیلان نیز شاهد چنین نمونه‌هایی هستیم که می‌توان به بیمارستان پورسینای رشت که بنای اولیه آن توسط جمعی از خیرین نهاده شده است، اشاره کرد .

یوسف‌زاده حوزه سلامت را فراتر از درمان دانست و گفت: سلامت به معنای برخورداری از آسایش جسمی، روحی و اجتماعی است. بنابراین کسانی که از جسم و روان سالم برخوردار باشند و نقش فعال اجتماعی نیز داشته باشند، انسان‌های سالم محسوب می‌شوند. لذا مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی می‌تواند در سلامت انسان بسیار موثر باشد .

وی با بیان اینکه برای یافتن سرمایه‌های ارزشمند کشور، نباید فقط به منابع زیر زمینی اکتفا کرد، یادآور شد: بسیاری از سرمایه‌ها در مغز جوانان کشور وجود دارد که مسوولین باید برای بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها، در این زمینه برنامه‌ریزی کنند .

یوسف زاده افزود: فعالیت نخبگان و اندیشمندان گیلان در شرکت‌های دانش بنیان جایگاه ویژه‌ای برای این استان فراهم کرده است که امیدوارم با برنامه‌ریزی درست بتوان از این ظرفیت‌ها بهره‌مند شد و در راه اعتلای جامعه و برخورداری مردم از سلامت گام‌های موثری برداشته شود .

  خیرین استان را به سمت و سوی حوزه سلامت سوق دهیم

دکتر بهبودی رییس مجمع خیرین سلامت گیلان، نیز در ادامه این همایش گفت: علیرغم تلاش‌های دست اندرکاران حوزه بهداشت و درمان، با توجه به گستردگی حوزه‌ها و وظایف وزرات بهداشت، اعتبارات و بودجه‌های مصوب، جوابگوی نیازهای خدمات بهداشتی درمانی کشور نیست.

وی با تاکید بر این‌که بهره‌مندی از پتانسیل و کمک‌های مردمی لازم و ضروری به نظر می‌رسد افزود: با توجه به گسترش تکنولوژی و ورود تجهیزات جدید به عرصه بهداشت و درمان، باید تلاش کنیم تا خیرینی که تمایل به کمک رسانی دارند، به سمت و سوی حوزه سلامت سوق داده شوند.

بهبودی خاطرنشان کرد: در گیلان طی ۱۲ سال اخیر با مشارکت سازمان‌ها و نهادهای ذیربط در جلب کمک‌های مردمی اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.