گیلان - مدیرجهاد کشاورزی رودسر گفت: به دلیل سرمازدگی که امسال داشتیم، بعید به نظر میرسد نسبت به سال گذشته افزایش تولید گل گاوزبان را در رودسر شاهد باشیم.

امسال افزایش تولید گل‌گاوزبان نداریم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی گیلان ،احسان الله‌مشتاق گفت: رودسر، قطب تولید گل‌گاو زبان در استان است و تاکنون ۸۰درصد از گل گاوزبان‌های این شهرستان برداشت شده است.

وی افزود: طبق برآوردهای انجام شده تاکنون میزان گل گاوزبان برداشت شده ۱۸۰تن است.

مدیر جهاد کشاورزی رودسر تصریح‌کرد: پیش‌بینی می‌شود، امسال بالغ بر ۲۰۰تن گل‌گاوزبان در رودسر برداشت شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲۲۰تن گل‌گاوزبان در رودسر تولید شده بود، خاطرنشان‌کرد: به دلیل سرمازدگی که امسال داشتیم، بعید به نظر میرسد نسبت به سال گذشته افزایش تولید این محصول را شاهد باشیم.

مشتاق گفت: گل گاوزبان رودسر از بازار پسندی خوبی برخوردار است و در حال حاضر این محصولات برداشت شده، مشتریهای خوبی در بازار دارند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در ابتدا قیمت فروش این محصول خوب بود، اما به تدریج کاهش پیدا کرده بود،افزود:از ابتدای سالجاری، تاکنون شاهد کاهش قیمت این محصول در بازار نبوده‌ایم.

مدیر جهاد کشاورزی رودسر با اشاره به اینکه گل گاوزبان از گیاهان دارویی آرام بخش محسوب  می‌شود، گفت: به دلیل خاصیت‌های فراوان این گیاه دارویی، گردشگران و مردم این شهرستان علاقه زیادی به مصرف گل‌گاو زبان دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.