قدس آنلاین: خراسان رضوی رتبه نخست ایجاد اشتغال کشور را در سال ۹۶ کسب کرد.

خراسان رضوی در ایجاد اشتغال رتبه نخست سال ۹۶ را کسب کرد

به گزارش قدس آنلاین، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی با  خراسان رضوی، رتبه نخست ایجاد اشتغال کشوربرخورداری از سهم ۱۶ درصدی اشتغال ایجاد شده در کل کشور، رتبه نخست این بخش را در بین استانها به خود اختصاص داده است.

رضا جمشیدی افزود: طرح آمارگیری نیروی کار با هدف برآورد شاخصهای فصلی سالانه نیروی کار و همچنین تغییرات آن در کل کشور شامل نقاط شهری، نقاط روستایی و تغییرات سالانه آن توسط مرکز آمار ایران در فصول مختلف سال اجرا می شود.

وی گفت: طی اجرای این طرح در سال ۹۶ اطلاعات خراسان رضوی با مراجعه به دو هزار و ۲۴۴ خانوار در هر فصل در سطح استان جمع آوری شد.

جمشیدی افزود: کل افرادفعال(شاغل و بیکار) نیز در خراسان رضوی سال ۹۶ برابر با دو میلیون و ۳۱۵ هزار و ۲۸۰ نفر بر آورد می شود که معادل ۴۴.۱ درصد جمعیت ۱۰ ساله و بیشتر استان است که این شاخص نسبت به سال ماقبل دو درصد افزایش یافته است.

وی گفت: بررسی فرایند نرخ مشارکت در استان و کشور حاکی از روند افزایشی این شاخص طی سالهای ۹۰ تا ۹۶ از ۳۶.۵ درصد در سال ۹۰ به ۴۴.۱ درصد در سال ۹۶ است.

جمشیدی با اشاره به وضعیت نرخ بیکاری و جمعیت بیکار خراسان رضوی براساس طرح آمارگیری نیروی کار کشور نرخ بیکاری استان در سال ۹۶ معادل ۱۱.۴ درصد بوده که نسبت به سال قبل از آن ۱.۸ درصد کاهش داشته است و بر این اساس نرخ بیکاری در بین زنان استان برابر با ۱۸.۴ درصد و در مردان برابر با ۹.۳ درصد است.

وی گفت: میزان نرخ بیکاری در نقاط شهری خراسان رضوی ۱۲.۸ درصد و در نقاط روستایی استان برابر با ۷.۴ درصد بوده است این در حالی است که نرخ بیکاری کشور در سال ۹۶ معادل ۱۲.۱ درصد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.