سنندج- مدیرکل تعزیرات کردستان عدم درج قیمت کالاها رابیشترین تخلف دربازار استان خواند و گفت: تعداد پرونده های تشکیل شده در۳ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال۹۶، ۱۲ درصد افزایش داشته است.

عدم درج قیمت کالابیشترین تخلف دربازارکردستان/رشد۱۲درصدی پرونده ها

به گزارش قدس آنلاین، سید نجیم حسینی امروز شنبه در جمع خبرنگاران استان در سنندج گفت: گرانی که در ماه های اخیر در کشور و به تبع استان ما ایجاد شده برای مردم نگرانی هایی ایجاد کرده و ممانعت از افزایش قیمت کالاها هم به دغدغه مسئولان تبدیل شده است.

وی اظهارداشت: مسئولان هم تکلیف و رسالتی برعهده دارند که با همت مضاعف در راستای شکستن جو روانی ایجاد شده در بازار تلاش کنند.

وی بیان کرد: اگر دستگاه نظارتی و رسیدگی به تخلفات تا به امروز ۵۰، ۶۰ درصد از عملکرد خود راضی بودند از این به بعد انتظار می رود تلاش بیشتری در راستای وظایف محوله داشته باشند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان از انجام ۴۷ گشت مشترک از بازار با دستگاه های متولی در ماه مبارک رمضان خبر داد و اظهارداشت: بیشترین گشت با ۲۴ مورد در شهر سنندج انجام شده است.

حسینی اعلام کرد:  ۷۵۹ فقره پرونده در این ماه تشکیل شد و بیشترین تخلفات هم مربوط به عدم درج قیمت، گران فروشی و کم فروشی بوده است.

وی ادامه داد: در حوزه کالا و خدمات در این ماه ۱۶۵ میلیون تومان و در بخش پرونده های قاچاق هم ۴۰۰ میلیون تومان جریمه وصول کرده ایم.

وی اضافه کرد: از تعداد کل پرونده های مذکور ۵۳۷ پرونده صنفی، ۱۴ فقره بهداشتی و ۲۱۵ فقره هم قاچاق کالا بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان به تعداد پرونده های تشکیل شده در سه ماهه اخیر اشاره کرد و گفت: ۲ هزار و ۳۷۶ فقره پرونده تشکیل و به ۲ هزار و ۳۴۵ فقره هم رسیدگی شده است.

حسینی با اشاره به اینکه در این مدت هزار و ۵۴۴  فقره پرونده مختومه شده است، عنوان کرد:  ۲ میلیارد و ۶۳۹ میلیون تومان جریمه هم در این سه ماهه وصول شده است.

وی با بیان اینکه  باید مابین گرانی و گران فروشی تفاوت قائل شویم، گفت: هیچ دستگاه نمی تواند با گرانی برخورد کند ولی با گران فروشی می توان برخوردهای لازم را بر اساس آنچه در قانون آمده است، انجام داد.

وی اظهارداشت: تعداد پرونده های تشکیل شده در تعزیرات حکومتی استان در سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۲ درصد افزایش و تعداد پرونده های قاچاق ۴۰ درصد کاهش داشته است.

منبع: مهر 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.