قدس انلاین : مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: رویکرد اصلی در اداره کل تبلیغات اسلامی انجام اقدامات فرهنگی با رویکرد دینی است.

ضریب نفوذ شبکه تبلیغ در خراسان رضوی به بیش از ۳ هزار روحانی می رسد

حجت‌الاسلام کاظم لطفیان به مناسبت اول تیر ماه سالگرد تشکیل سازمان تبلیغات اظهار کرد: امروز که نزدیک به چهاردهه از عمر سازمان می گذرد ماموریت های بسیار گسترده ای که شامل بیش از ۷۵ ماموریت است بر عهده سازمان گذاشته شده است.

وی افزود: تفاوت اصلی سازمان با سایر نهادهای فرهنگی انجام کار فرهنگی با رویکرد دینی است  و بنیان اصلی کار سازمان تبلیغات معارف دینی بوده و از مهم ترین اقدامات ما اعزام مبلغ به شهرها و روستاها از یک روزه تا یک سال است.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: در خراسان رضوی ضریب نفوذ شبکه تبلیغ در مناسبت های خاص به بیش از ۳ هزار روحانی می رسد که کل استان را پوشش می دهد. بیش از ۵۰۰ روحانی به صورت سالانه به همراه خانواده در اقصی نقاط استان مشغول خدمات رسانی فرهنگی و تبلیغی هستند.

لطفیان تصریح کرد:بخش دوم ماموریت های سازمان موضوعات قرآنی است که در مجموعه دارالقرآن سازمان از سطوح ابتدایی تا سطوح تخصصی که تربیت مربی است را حدود ۱۰۰ موسسه قرانی در استان و ۱۵۰ خانه قران شهری و ۱۵۰ خانه قران روستایی انجام می دهند که منسجم ترین فعالیت های قرانی در کشور  با مدیریت سازمان تبلیغات است.

وی بیان کرد: بخش سوم ماموریت های سازمان هیئات مذهبی هستند که شامل ۶ هزار هیئت در استان است که در دو بخش هیئات بانوان و دانش آموزی نیز به صورت ویژه کار می شود.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: بخش چهارم مداحان هستند که با توجه به تاثیر این قشر طرح ساماندهی و سطح بندی مداحان در حال انجام است و مجمع ذاکرین برای دانش افزایی شبکه مداحان شکل گرفته است.

لطفیان تاکید کرد: بحث آتش به اختیار فرموده مقام معظم رهبری در تمامی این فعالیت ها انجام می شود علاوه بر آن مجمع عالی کانون های فرهنگی و تبلیغی که کاملا خودجوش و مردمی است در قالب ۱۵۰ حوزه به فعالیت های فرهنگی مشغول هستند همچنین در حوزه مساجد بحث دانش افزایی ائمه جماعات در حال انجام است.

وی ادامه داد:در حوزه رسانه و فضای مجازی بحث ارتقاء سواد رسانه ای مردم استان و تربیت مربی رسانه ای در حال انجام است و مربی ها وارد عرصه های اجتماعی برای بالا بردن سطح سواد رسانه ای مردم شده اند.

مدیر کل سازمان  تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود:در حوزه شناسایی عرفان های نوظهور و فرقه های انحرافی و مقابله با آنها اقدامات لازم صورت گرفته است و در راستای وحدت و انسجام اسلامی در حوزه مذاهب اقدامات لازم انجام می شود.

لطفیان تاکید کرد: برای تربیت دانش آموزان سازمان دو دبیرستان ویژه علوم و معارف اسلامی در استان راه اندازی کرده است که در کنار دروس عادی تاکید ویژه ای بر دروس معارفی دارند.

وی بیان کرد: سال گذشته ۵۸۰۰ گفتمان دینی با موضوعات مختلفی و در قالب های مختلفی از قبیل طرح دین نشاط زندگی برگزارشده است و در طول سال نیز هسته های جوانان ما با شبکه تبلیغ ارتباط مستمر دارند و اقدامات تربیتی پیگیری می شود.

لطفیان افزود : در راستای مقابله با آسیب های اجتماعی و تحکیم بنیان های خانواده تمامی حوزه های مختلف سازمان از جمله هیئات مذهبی و موسسات قرآنی ورود داشته و اقدامات لازم را انجام می دهند.

وی تصریح کرد: در چهلمین سال تاسیس سازمان تبلیغات بازخوانی معارف انقلابی ویژه ترین اقدام ما در سال جاری در کنار سایر ماموریت های سازمان خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.