جواد حسینی‌کیا اظهار داشت: با اظهارات اخیر رهبری درباره عضویت ایران در لوایح چهارگانه، اگر برخی شک و شبهه‌ای درخصوص رد قوانینی داشتند که غربی‌ها دستور العمل تصویب و اجرای آنرا تهیه کرده‌اند، رفع خواهد شد. عضویت در کنوانسیون‌هایی همچون FATF  و لوایح چهارگانه، مشکل ایران را حل نخواهد کرد و کماکان تحریم‌ها بر سر جای خود خواهند بود.

 با نظر صریح رهبری؛ تمامی شبهات برای رد لوایح چهارگانه رفع شد

سید جواد حسینی کیا در گفت و گو با خبرنگار سیاسی قدس آنلاین با اشاره به سخنان رهبری درباره لوایح چهارگانه و عدم لزوم الحاق کشورمان به چنین کنوانسیون‌هایی و مشخص شدن تکلیف مجلس در این باره، گفت: بدون شک فرمایشات رهبری در زمینه  مسائل کلان کشور همیشه راهگشا بوده و افق صحیحی را پیش روی نمایندگان مجلس و مردم می‌گذارد. با اظهارات اخیر رهبری درباره عضویت ایران در لوایح چهارگانه، اگر برخی شک و شبهه‌ای درخصوص رد قوانینی داشتند که غربی‌ها  آنرا تدوین کرده‌اند، رفع خواهد شد.

وی تصریح کرد: عضویت در کنوانسیون‌هایی همچون FATF  و لوایح چهارگانه، مشکل جمهوری اسلامی ایران را حل نخواهد کرد و اگر لوایح به تصویب هم برسد کماکان تحریم‌ها بر سر جای خود خواهند بود. با توجه به تجربه‌های متعدد دشمنی و عهد شکنی غربی‌ها و در رأس آن آمریکا، اگر ما به تمام دستور العمل‌های آنها در کنوانسیون‌های بین المللی عمل کنیم همچنان ما را ناقض حقوق بشر و حمایت از تروریسم معرفی خواهند کرد و نام ایران در لیست سیاه باقی می‌ماند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس همچنین اظهار داشت: قدرت‌های غربی به جز نابودی نظام جمهوری اسلامی به مسئله دیگری فکر نمی‌کنند، پس ساده اندیشی است که فکر کنیم با تصویب تعدادی لایحه و کنوانسیون، مشکلات آنها با ما حل و تحریم‌ها رفع خواهد شد. آنها با اساس نظام مشکل دارند، بنابراین قطعاً لوایحی که در دستور کار مجلس قرار دارد با چالش جدی در مجلس مواجه می‌شوند. پیش بینی این است که تصویب FATF و لوایح چهارگانه از دستور کار خارج شود و سه قوه کشور مستقلاً قوانینی در رابطه با موضوعات مرتبط وضع کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.