اهواز_ نیروگاه برق رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی خود به استقبال تابستان می رود.

نیروگاه برق رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی خود به استقبال تابستان می رود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز : این نیروگاه ۱۸۵۰ مگاواتی با راه اندازی مجدد واحد ۳۱۵ مگاواتی شماره ۶ خود که پس از تعمیرات اضطراری انجام پذیرفت، با حداکثر توان تولیدی به استقبال تابستان می رود.

 ناصرمحمدی سرپرست نیروگاه رامین با اشاره به اهمیت پایداری واحدهای تولیدی نیروگاه رامین در طول سال بویژه فصل تابستان اظهار داشت : امروزه نقش انرژی برق در جوامع بشری نقشی حیاتی و کلیدی است بطوریکه زندگی عادی، پویایی صنایع و خدمت رسانی سازمانهای عمومی را بدون آن نمی توان متصور شد. وی گفت: نیروگاه رامین اهواز نیز بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است که لزوم آمادگی همه واحدهای تولیدی آن بویژه در فصل تابستان و ایام پیک مصرف برق بیش از پیش حائز اهمیت می باشد.  

محمدی افزود : بهره برداری و تعمیرات توربین های بخاری ۳۱۵ مگاواتی بدلیل ساختار فنی آن نسبت به سایر توربین ها دارای پیچیدگی و چالشهای متعددی است و بر همین اساس سعی نمودیم بمنظور حفظ آمادگی واحدهای نیروگاه رامین، تعمیرات پیشگیرانه واحدهای نیروگاه رامین را در دستور کار خود قرار دادیم که رفع چالشهای فنی واحد ۳۱۵ مگاواتی شماره ۶ از مهمترین اقدامات اخیر بوده است.

وی گفت : این واحد تولیدی بدلیل شکست پره اسیج شماره ۳۲ و آسیب رساندن به استیج شماره ۳۳ روتور LP از اواسط اسفندماه ۹۶ از مدار خارج شده بود که پس از نصب پره های ساخت داخل در شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران و انجام اقدامات تخصصی و تستهای فنی توسط متخصصان نیروگاه مجددا راه اندازی و با حداکثر توان خود به مدار سراسری کشور پیوست.  

سرپرست نیروگاه رامین اهواز همچنین گفت : با راه اندازی مجدد این واحد ۳۱۵ مگاواتی عملاً هر ۶ واحد این نیروگاه در چرخه تولید انرژی برق قرار دارند و امیدواریم با حداکثر توان بتوانیم با تکیه بر تلاش جهادگونه و تجربه والای کارکنان نیروگاه با تولید پایدار انرژی برق تامین کننده آسایش مردم شریف در تابستان پیش رو باشیم.

محمدی همچنین از همه اقشار مختلف مردم، صنایع، ادارات و سازمانهای عمومی درخواست نمود با مصرف بهینه انرژی برق، ما را در تولید پایدار این انرژی حیاتی و خدمت رسانی مستمر بیش از پیش یاری دهند.

لازم بذکر است نیروگاه رامین اهواز با شش واحد تولیدی به ظرفیت ۱۸۵۰ مگاوات ساعت بزرگترین نیروگاه بخاری کشور و تولید کننده حدود ۴۰ درصد برق استان خوزستان است و نقش مهمی در تامین آسایش مردم و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور ایفاء می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.