عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که تظاهرات بازگشت تا زمان لغو فوری و بی قید و شرط محاصره نوار غزه ادامه خواهد داشت.

عضو دفتر سیاسی حماس؛تظاهرات بازگشت تا زمان لغو فوری محاصره نوار غزه ادامه خواهد داشت

به گزارش قدس آنلاین، خلیل الحیه دیروز جمعه در مصاحبه با رسانه های فلسطینی تصریح کرد که هدف این تظاهرات افشای ماهیت جعلی و دروغ پردازی های دشمن صهیونیستی است که با مطرح کردن بحث به آتش کشیده شدن کشتزارهایش مظلوم نمایی می کند، حال آنکه خودش به تجاوزاتش علیه ملت فلسطین ادامه می دهد. 

وی خاطرنشان ساخت:« حضور امروز مجروحان در صف اول تظاهرات بازگشت نشانگر این واقعیت است که ما به رغم شهادت و مجروحیت هزاران فلسطینی به ضرب گلوله اشغالگران صهیونیست به تظاهرات بازگشت ادامه می دهیم، فلسطین و بیت المقدس مستحق جانفشانی و ایثارگری است، تا زمان توقف تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین دست از تظاهرات بازگشت نخواهیم کشید.» 
الحیه همچنین بر مخالفت جنبش متبوعش با هرگونه طرح که حقوق حقه ملت فلسطین و اصول آرمان ملی آن از جمله برچیدن اشغالگری و بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین خود را نادیده انگارد، تاکید کرد.
هزاران زن و مرد، کودک و جوان و خردسال دیروز جمعه بار دیگر به مناطق مرزی باریکه غزه رفتند تا در تظاهرات بزرگ بازگشت شرکت کنند.
تظاهرات این هفته تحت عنوان جمعه وفاداری به مجروحان برگزار شد. نظامیان صهیونیست همانند هفته های گذشته با شلیک گلوله و گاز اشک آور به استقبال تظاهرات مسالمت آمیز فلسطینیان رفتند که طی آن ۸۹ فلسطینی زخمی شدند.
شایان ذکر است که تظاهرات بازگشت از ۳۰ مارس گذشته در نوار مرزی باریکه غزه با اراضی اشغالی ۱۹۴۸ آغاز شده است و تاکنون ۱۴۲ فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از ۱۵ هزار نفر دیگر زخمی شده اند. 

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.