قدس انلاین : رئیس بسیج رسانه خراسان‌رضوی گفت: دوره‌های آموزشی تربیت خبرنگاران قضائی در خراسان رضوی راه‌اندازی شود.

دوره‌های آموزشی تربیت خبرنگاران قضائی در خراسان‌رضوی راه‌اندازی شود

 عباس محمدیان ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی مدیران، سردبیران و فعالان رسانه با رئیس‌کل دادگستری استان خراسان‌رضوی اظهار داشت: امروز فعالان سازمان بسیج رسانه در مطبوعات، خبرگزاری‌ها، سایت‌های خبری و فضای مجازی در حال کادرسازی و تقویت جبهه رسانه تراز انقلاب هستند و نقش موثری ایفا می‌کنند. انتظار همه دستگاه‌ها این است که از جریان انقلاب حمایت و دستاوردهای این انقلاب به نسل جوان معرفی شود.

محمدیان افزود: دشمن عرصه‌های مختلف را هدف قرار داده و یکی از اهداف که دشمن دنبال می‌کند، رکن رکین انقلاب یعنی دستگاه قضا و قوه قضائیه است. رشد این دستگاه در طول انقلاب برای دشمن، تاسف و یاس را به همراه داشته است.

رئیس بسیج رسانه خراسان‌رضوی ادامه داد: از خصوصیات بارز دستگاه قضا، مجاهدت در حفظ بیت‌المال، تحقق حقوق محرومان و برخورد با قانون شکنان است که امید است ان‌شاالله با همکاری رسانه‌های استان بتوانیم عملکرد دستگاه قضا را هر‌چه بهتر و بیشتر به مردم معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: سازمان بسیج رسانه به عنوان خدمتگزار عرصه رسانه دارای ظرفیتی است که می‌توان با استعانت از آن در جهت تحقق فرامین انقلاب و مقام معظم رهبری گام برداشت.

محمدیان در ادامه با اشاره به اینکه ارتقای سطح رضایتمندی مردم از دستگاه قضا با اطلاع‌رسانی به هنگام و اثرگذار مقدور است گفت: تعامل مسئولان دادگستری با رسانه‌ها و تامین محتوا و خوراک فکری مردم از رسانه‌های داخلی، اعتلای اعتماد مردم به عدالتخانه دستگاه قضا، دسترسی رسانه‌ها به سوژه‌ها قبل از اینکه رسانه‌های خارجی به این سوژه‌ها بپردازند و شفاف‌سازی رسانه‌ها از اقدامات دستگاه قضا برای مردم در این مسیر اثرگذار است.

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی ادامه داد: در راستای تعامل سازمان بسیج رسانه با دستگاه قضا پیشنهاداتی ارائه می‌کنیم تا به ثمربخشی روابط میان این سازمان با دستگاه قضا هر چه بیشتر کمک کند، ایجاد دوره‌های آموزشی تخصصی خبرنگاران قضائی در این مسیر می‌تواند بسیار مهم باشد زیرا اکثر خبرنگاران ما از این سواد محروم هستند.

محمدیان با اشاره به بهره‌مندی از توان تخصصی و صنفی بسیج رسانه در جلسات مشورتی هیئت منصفه مطبوعات خاطرنشان کرد: راه‌اندازی حلقه‌های پژوهشی مشترک پیرامون راهکارهای پیشگیری از وقوع جرم در فضای مجازی و سالم سازی این فضا نیز می‌تواند در دستور کار قرار گیرد؛ کمک بسیج رسانه استان به تقویت و گسترش هر چه بیشتر و موثر نمایندگی خبرگزاری میزان در استان نیز از دیگر پیشنهاداتی است که ارائه می‌شود.

وی در ادامه خواستار تشکیل کارگروه مشترک جهت بررسی و تبیین همکاری فی ما بین در عرصه‌های رسانه شد و گفت: جلسات نقد و نظر پیرامون مسائل قضایی و اجتماعی با حضور خبرنگاران تخصصی این حوزه و متولیان مرتبط از دادگستری نیز می‌تواند در دستور کار قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.