قدس آنلاین: سطح حفاظتی منطقه حفاظت شده رئیسی در خراسان ارتقاء می یابد.

منطقه حفاظت شده رئیسی پارک ملی می شود


مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: منطقه حفاظت شده رئیسی قابلیت ارتقاء به پارک ملی یا پناهگاه حیات وحش را دارد و این مهم در دستور کار حفاظت محیط زیست استان قرار خواهد گرفت.
تورج همتی در بازدید از مناطق محیط زیستی چند شهرستان خراسان رضوی جمعیت قابل توجه آهوان دراین مناطه را چشمگیر ارزیابی کرد و افزود: این موفقیت درحفظ تنوع زیستی، حاصل تلاش و سخاوتمندی درانجام وظیفه از سوی محیط بانان منظقه است.

وی احیاء زیستگاهی پناهگاه حیات وحش شیراحمد را از طریق بوته کاری برای توسعه زیستگاه حیات وحش منطقه و در راستای مقابله با پدیده گرد و غبار یک الزام دانست و افزود: تثبیت کانون گرد و غبار با کاشت گونه‌های سازگار در ۲۸۰ هکتار از منطقه شیر احمد و ۲۰۰ هکتار از منطقه سیرخون خواف با اختصاص اعتبار طرح ملی مقابله با ریز گردها درفهرست اولویت‌های این اداره کل قرار گرفته است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت:پوشش گیاهی منطقه با کاشت گونه‌های بومی و سازگار با اقلیم منطقه به منظور تثبیت مرتع و خاک منطقه به منظور احیاء زیست بوم‌های حساس و شکننده و مقابله با پدیده گرد و غبار احیاء می شود.
 
گفت و افزود: تهدیداتی که درعرصه‌های طبیعی متوجه حوزه کشاورزی و تنوع زیستی است را می‌توان با اقدامات احیایی به فرصتی برای توسعه و حفظ محیط زیست مبدل کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.