تیم ملی فوتبال ایران در آستانه شکستن طلسمی است که در سه دوره جام جهانی برایش ایجاد شده اما باز شکسته نشده است.

شیربچه‌های ایران در آستانه شکستن طلسم سه‌گانه/ طعم شیرین پرتغال با حذف رونالدو

به گزارش خبرنگار اعزامی قدس آنلاین از روسیه، شاگردان کارلوس کی روش در آخرین ساعات روز دوشنبه چهارم تیرماه در ورزشگاه مردویا شهر سارانسک به مصاف تیم ملی پرتغال خواهند رفت تا شانس خود برای صعود از مرحله مقدماتی بیست و یکمین دوره جام جهانی را امتحان کنند. 

تیم ملی ایران در حالی به مصاف پرتغال می رود که در بازی اول برابر مراکش به برتری رسید و بعد از 20 سال دومین پیروزی تاریخ فوتبال کشورمان در جام های جهانی را رقم زد. دیدار با اسپانیا هر چند با شکست به پایان رسید و امتیازی برای شاگردان کی روش نداشت اما اعتماد به نفس آنها را برای بازی با پرتغال بالا برد و حالا با امیدواری بیشتری به صعود می اندیشند. 

شاگردان کی روش حالا به یک مقطع حساس دیگر فوتبال ایران رسیده اند. نمونه این شرایط در دو جام جهانی قبلی هم وجود داشته اما تیم ملی در هر دو حمله ای که به شکستن طلسم داشته ناکام مانده است. 

در جام جهانی 1998 فرانسه تیم ملی ایران هر چند برابر یوگسلاوی تن به شکست داد اما با پیروزی برابر آمریکا امیدهایش برای صعود زنده شد و در صورتی که می توانست برابر آلمان به برتری برسد راهی مرحله بعدی می شد اما در بازی پایانی مرحله مقدماتی مغلوب ژرمن ها شد و نتوانست به رویایش برسد. 

سالها بعد و در جام جهانی 2014 برزیل بازهم امیدهای ایران برای صعود به بازی آخر کشید. تیم ملی که هدایتش برعهده کی روش بود با تساوی برابر نیجریه و شکست برابر آرژانتین در آخرین بازی شانس صعود داشت اما در حالی که باید بوسنی را شکست می داد تا با توجه به بازی دیگر گروه راهی مرحله بعد می شد، با سه گل مغلوب حریف اروپایی خود شد و از رسیدن به مرحله بعد باز ماند. 

حالا فرصت برای شکستن طلسم برای سومین بار فراهم شده است. تیم ملی ایران در بیست و یکمین دوره جام جهانی برابر مراکش به پیروزی رسیده و هر چند برابر اسپانیا شکست خورده است اما برای صعود امیدوار است. 

شاگردان کی روش برای قطعی کردن صعودشان باید پرتغال را شکست دهند. این سومین جام جهانی است که کار برای صعود به بازی آخر کشیده می شود و باید دید این بار طلسم خواهد شکست یا بازهم تیم ملی ایران از دور مسابقات کنار خواهد رفت. قطعا طعم پرتغال با حذف کردن رونالدو و یارانش شیرین تر خواهد شد و مزه ای خواهد داشت ماندگار. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.