قزوین_ استاندار قزوین گفت: فعالیت دستگاه قضا در استیفای حقوق مردم و هم در استیفای حقوق عامه بسیار حساس است؛ رسانه ها یار و مددکار بسیار خوبی برای دستگاه قضا هستند و مسائلی وجود دارد که از طرف حاکمیت و رسانه باید در ارتباط با حقوق عامه رعایت کنند.

رسانه مددکار خوبی برای دستگاه قضایی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عبدالمحمد زاهدی صبح روز یکشنبه در نخستین همایش «نقش دستگاه قضائی و رسانه در احقاق حقوق عامه» که در سالن اجتماعات دادگستری استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در یک جامعه قانونمدار که بناست امور با مشارکت همگان به سامان برسد، نقش تمام دستگاهها در درون حاکمیت و نقش مردم در قالب تشکلهای مختلف مشارکتی دارند تا امور کشور در همه عرصه ها به سامان برسد.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی مردمیترین انقلاب تاریخ است و اگر ما این انقلاب را با انقلابهای دنیا مقایسه کنیم اصلا قابل رقابت با حضور مردم ایران نیستند.

استاندار قزوین بیان کرد: به دلیل افزایش جمعیت مداومت حضور مردم کار مشکلی است و نهادها و سیستمهایی وجود دارند که نماینده حضور مردم هستند و بنابراین رسانه ها میتوانند عملکرد دولت و مردم را بیان کنند.

زاهدی یادآور شد: فعالیت دستگاه قضا در استیفای حقوق مردم و هم در استیفای حقوق عامه بسیار حساس است؛ رسانه ها یار و مددکار بسیار خوبی برای دستگاه قضا هستند و مسائلی وجود دارد که از طرف حاکمیت و رسانه باید در ارتباط با حقوق عامه رعایت کنند.

وی بیان کرد: اگر باور داشته باشیم که رسانه ها افکار عمومی را هدایت میکنند بنابراین باید فضایی را به وجود آوریم که رسانه ها با حفظ حیثیت مردم و دولت و خود رسانه ها مسایل را به درستی بیان کنند؛گاهی ممکن است که ما با نوع رفتار و گفتار حقوق عامه را زیر سوال ببریم.

استاندار قزوین یادآور شد: گاهی ممکن است با نوع رفتار حقوق عامه را با مشکل مواجه کنیم؛ ارتباط بین رسانه ها و دستگاه ها و نهادها یک ارتباط دوسویه است و باید مراقب هم باشیم و به هم کمک کنیم و رسانه ها باید یار و مددکار ما مسوولان باشند.

زاهدی اضافه کرد: در انعکاس مسائل باید حیثیت افراد را در نظربگیریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.