اهواز_ مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد خوزستان با اشاره به برگزاری اولین جشنواره ملی تئاتر با موضوع نفت عنوان کرد: خوزستان می تواند محور تئاتر کشور باشد.

اولین جشنواره ملی تئاتر با موضوع نفت/ خوزستان می تواند محور تئاتر کشور باشد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ در نشست خبری اولین جشنواره ملی تئاتر اهواز که امروز سوم تیر در سالن اجتماعات ارشاد برگزار شد، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد خوزستان صحبت های خود را با گرامیداشت مرحوم اسفندیار رنجبری خواننده بختیاری شروع کرده و با بیان اینکه مراسم تشییع پیکر وی فردا در قطعه هنرمندان انجام می شود، عنوان کرد: در خواست بهبود وضعیت قطعه هنرمندان در آرامستان ها را داریم و لزوم ایجاد قطعه بزرگتری در این بخش خواستاریم.  

۲۵ اثر برگزیده در اولین جشنواره تاتر خوزستان

محمد جوروند در خصوص جشنواره ملی تئاتر بیان کرد: نیاز به جشنواره ملی و بین المللی تئاتر داشتیم  تا گروه های مختلف را دعوت به همکاری کنیم. پس از فراز و نشیب ها ۱۱۰ گروه متن ارسال کردند که ۲۵ اثر برای این جشنواره برگزیده شد.  دبیر آن ناصر چنانی معاون فرهنگی اداره ارشاد است و در اول مرداد برگزار می شود.

وی افزود: در هفت روز فستیوال تئاتری داریم و تمام استان درگیر این رویداد هنری می شود که با همکاری استانداری خوزستان شرکت نفت، شهرداری و ارگانهای دیگر صورت می گیرد تا اهواز را به شهری که محور تئآتر کشور باشد، تبدیل کنیم.

جوروند ظرفیت این جشنواره را تبدیل شدن به جشنواره ای  بین المللی دانست و گفت: خوزستان می تواند مهد این رویداد شود، هر سال بایک محور از استان خوزستان برنامه برگزار می شود و امسال نمایش ها با محور نفت هستند.

این مقام مسئول در پاسخ به خبرنگار قدس آنلاین مبنی بر چرایی پرداختن به موضوع نفت و دیگر مضرات استان محور نمایشی قرار داده نشدند؟ اظهار کرد: اگر نگاه ها به نفت معطوف شود همه به این مسئله پی می برند که استان زرخیز خوزستان چرا مشکل تنفسی و آب دارد، سال های دیگر قطعا به سایر معضلات خواهیم پرداخت.

۵ اثر برای خوزستان

در ادامه جلسه معاون حوزه فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بااشاره به ۵ اثر داشتن خوزستان در این تئاتر ملی، بیان کرد: این رویداد پاسخی به نیاز های فرهنگی است تا در راستای ثبت و ضبط آثار هنری دست پیدا کنیم. در راستای توسعه فعالیت های هنری استان است و بازتاب ویژه ای خواهد داشت و تاثیر بسیاری بر کیفیت آثار هنری خوزستان می گذارد.

ناصر چنانی با بیان اینکه از شهریور سال گذشته فراخوان شرکت در این تئاتر ملی ارسال شد، گفت: اما شاهد تاخیر چند ماهه ای در این راستا بودیم که معاون فرهنگی ارشاد در این باره گفته است تاخیر در اجرای این رویداد اجتناب ناپذیر بود و توفیق اجباری برای آمادگی بیشتر و تولیدات باکیفیت هنرمندان بود. لذا امیدوارم با ساماندهی جدید این رویداد را به خوبی به پایان برسانیم. خوزستان همیشه میزبان شایسته رویدادهای هنری بود و امیدواریم اینبار نیز بتوانیم بدرخشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.