کرج - رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان کرج با بیان اینکه این صنف ۴ سال است افزایش نرخ نان نداشته اند گفت: برخلاف تصور برخی مسئولان استانی ایجاد نانوایی های جدید کمکی به اشتغالزایی نمی کند.

۴ سال است افزایش نرخ نداشته ایم/ایجاد نانوایی جدید کمکی به اشتغال نمی کند

ایرج قربانی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: افزایش نرخ نان در اختیار شهرستان واستان ها نیست و دولت باید در خصوص نرخ های جدید تصمیم بگیرد.

وی افزود: نانوایی ها در این مدت با افزایش هزینه ها در بخش های مختلف مواجه هستند و به همین دلیل فشار مضاعفی را تحمل می کنند.

قربانی با اشاره به اینکه به دلیل لغو قانون حریم صنفی شاهد گشایش بی ضابطه نانوانی ها هستیم گفت: این مساله سبب شده هر فردی به خود اجازه بدهد بدون داشتن تجربه ومهارت لازم اقدام به تاسیس نانوایی در هر نقطه از شهر کند و متاسفانه در نهایت نتواند نانی با کیفیت ومناسب را در اختیار مردم قرار دهد.

رئیس  اتحادیه نانوایان شهرستان کرج به صدور مجوز تاسیس نانوایی پرداخت و گفت: این فرایند در حال حاضر به شکل الکترونیکی انجام می شود ودر صورتی که فضای پیشنهادی مطابق با ضوابط باشد مجبوریم پروانه کسب صادر کنیم.

وی تصریح کرد: در صدور مجوز برای نانوایی های جدید موارد مهم دیگری نیز باید لحاظ شود که متاسفانه مغفول مانده و در نهایت ایجاد نانوایی های جدید زمینه ساز ورشکستگی و تعطیلی دیگر نانوایی ها می شود.

قربانی تصریح کرد: بازرسان این اتحادیه در سطح شهر حضور دارند و بر کار نانوایان نظارت می کنند و مردم نیز می توانند شکایات خود را از نحوه عرضه نان و کیفیت آن با این اتحادیه در میان بگذارند.

رئیس اتحادیه نانوایان کرج با تاکید براینکه ایجاد نانوایی های جدید کمکی به تقویت اشتغال نمی کند گفت: ایجاد یک نانوایی در محله ای که نانوایی به اندازه کافی دارد شاید برای واحد جدید چند نفر ایجاد اشتغال کند اما در دراز مدت با ایجاد تاثیر منفی بر میزان فروش دیگر نانوایی ها سبب تعدیل نیرو می شود و در نهایت بیکاری کارگر وتعطیلی را به دنبال دارد.

وی در پایان یارانه پرداختی به نان را مورد اشاره قرار داد وگفت: پیش از این نیز به برخی مسئولان گفتم که اگر نرخ نان یکسان شود و یارانه آن برداشته شود ما نانوایان اجازه تحمیل هزینه جدید را به مردم نمی دهیم و کیفیت نان را هم بهتر می کنیم اما متاسفانه این موضوع در حال حاضر به منشا تخلف مبدل شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.