کرج - شصت و هشتمین جلسه شورای شهر کرج در حالی آغاز شد که برخی از اعضای شورای شهر به مدیریت شهری در خصوص ترافیک شهری و برخی نواقص پروژه های شهری تذکر دادند.

شهرداری کرج در ترافیک شهری ونقص پروژه ها تذکر گرفت/سازه های شهری جذابیت گردشگری داشته باشد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین در این جلسه که صبح امروز شنبه با حضور اکثریت اعضا شورا برگزار شد رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر کرج با بیان ۴ تذکر به شورا و شهرداری کرج گفت: ایجاد معابر ایمنی یکی از اولویت های ساختار مدیریت شهری است چراکه قربانیان حادثه ترافیکی درون شهری کم نیستند.

احد رسولی مسئله ایمنی ترافیکی را یکی از اصول برنامه ریزی حمل ونقل شهری دانست و گفت: شناسایی نقاط حادثه خیز بسیار مهم است و مهمترین دغدغه مردم کلانشهر کرج ایمنی معابر محلات است.

وی ادامه داد: تردد خودروها در معابر عریض و تندرو با سرعت بالا و ارائه تمدیدهای غیر استاندار جان شهروندان را به خطر می اندازد.

رسولی تخلف پارک دوبل ماشین هارا از مشکلاتی دانست که مردم از آن بسیار ناراضی هستند و در ادامه گفت: از شهرداران مناطق درخواست دارم نسبت به شناسایی و تمهیدات کارشناسی در راستای حل این مشکلات بپردازند.

وی یکی دیگر از مشکلاتی که شهرداری کرج بایستی به آن توجه داشته باشد هم سطح سازی و استاندارد سازی در پوشش شبکه های فاضلاب شهری عنوان کرد وگفت: کاین موضوع سبب ایجاد حوادث ناگوار شده است و خسارات های جانی و مالی به دنببال داشته است.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر کرج  در ادامه با اشاره به اصلاح درز انبساط تقاطع غیر همسطح شهید آجرلو، گفت: شهردار ی باید به رفع نواقص پروژه های عمرانی توجه  بیشتری داشته باشد.

وی ادامه داد:  مدیریت شهری به پیاده محوری در کلانشهر کرج غافل شده است و اصلاح هندسی، شناسایی ایمنی سازی نقاط حادثه خیز و ارتقا آموزش فرهنگی از راهکارهای لازم برای بازگشت آرامش به کلانشهر کرج است.

در ادامه جلسه سخنگوی شورای شهر کرج در خصوص احداث بزرگراه شمالی و پلی  که بر روی «رود دره» کرج احداث شده است، گقت: بایستی سازه های شهری جذابیت شهر را نشان دهد و مقصد گردشگری نیز باشد.

رحیم خستو ادامه داد: مسئولین شهرداری این طرح ها را به شکلی طراحی کنند که به سازه های شهری افتخار شود.

وی از برخورد قانونی قوه قضاییه  با واحدهای صنفی متخلف که آب رودخانه کرج را آلوده می کنند تشکر کرد و گفت: قابل توجه سایر نهادها و ادارات از جمله محیط زیست و شهرداری که بایستی برای جلوگیری از آلودگی آب رودخانه کرج اهتمام ویژه داشته باشند.

این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه در روزهای تابستان محدوده بلوار جانبازان، به سمت بیلقان و سه راه عظیمیه ترافیک شدید ایجاد می شود گفت: تابلو وضعیت ترافیک در این محل نصب شود تا شهروندان دچار قفل ترافیکی نشوند.

در ادامه جلسه رئیس شورای کرج  با ارائه تذکری دیگر به سرپرست شهرداری کرج گفت: پروژه انتهای بلوار خوارزمی تا گلدشت بلاتکلیف است و بخشی از عملیات آن انجام نشده است.

محمد نبیونی گفت: مردم منطقه گلدشت منتظر بازگشایی این معبر هستند و امنیت شهروندان به واسطه تردد از کنار گذر و دسترس خاکی به خطر افتاده است.

وی در پایان گفت: بازگشایی این معبر ترافیکی به سمت کلانشهر ترافیک اتوبان کرج به  قزوین را کمتر خواهد کرد.

در ادامه جلسه محمدی رئیس کمیسیون محیط زیست گفت : تاکنون  بیشتر از ۱۰ تذکر به شهرداری در ارتباط با موضوعات مختلف داده شده است که تا امروز هیچ یک از آنها به صورت شفاف در صحن شورا  گزارش داده نشده است که این مسئله قابل توجیه نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.