عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی گفت: یکی از مسائل ما مطلق گرایی وتصمیم گیری های جزیره ای است، چنانچه یا به طور کلی می گوییم واردات داشته باشیم یا می گوییم واردات نداشته باشیم در حالیکه واردات حتما باید به تناسب نیازمندهای مان وجود داشته باشد.

دولت در هیچ کدام از تصمیماتش حتی نظر مشورتی اتاق را نیز  نمی خواهد/ تصمیم گیری های جزیره ای بلای جان اقتصاد

حبیب الله انصاری  دبیر کل انجمن لوازم خانگی ایران  و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی  در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی قدس آنلاین با بیان این موضوع که سال گذشته برای بازدید یکی دو کارخانه به استانهای جنوبی کشور از جمله بوشهر سفری داشتم اظهار داشت: در آنجا کنار خیابان انواع و اقسام کفش های خارجی با قیمت های بسیار نازلی حدود ۲۵ هزار تومان به فروش می رسید که حتی برای تشخیص کیفیت و واقعی بودن قیمت این کفش ها خودم نیز یکی از آن ها را خریدم. به نظرم هجوم کالاهای ارزان خارجی به صورت قاچاق در بازار ایران  به نوعی سوء استفاده از وضع اقتصادی مردم است. وی در ادامه با اشاره به این موضوع که گاها ما و سیاست های اعمال شده  مروج مصرف کالاهای خارجی است افزود: متاسفانه اوایل امسال دربزرگراه های تهران تابلوهایی در تبلیغ لوازم خانگی خارجی نصب شده بود که به خریداران این کالاها جایزه تعلق می گرفت. سوال من این است که آیا این تبلیغات آن هم با این هزینه های سنگین و با این شرایط سلیقه و نگاه مردم را تحت تاثیر قرار نمی دهد؟ این درحالی است که هم اکنون دو کارخانه خارجی نیز در داخل کشور مشغول تولید این لوازم بوده و تولیدات آن ها به نوعی  تولید ملی محسوب می شود یا حداقلش این است که این کالاها در داخل کشور ما تولید می شود.

انصاری تصریح کرد: ما با واردات مخالف نیستیم بحث من و امثال من این است که بیاییم ابتدا بقیه مسائل جاری در اقتصاد کشور را مانند سایر کشورهای توسعه یافته سامان داده و شرایط تولید را ایجاد کنیم و در مرحله بعد از توان رقابت تولیدات داخلی با مشابه خارجی آن سخن بگوییم.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با تاکید بر این موضوع که امروز اتکای اصلی بودجه و درآمدهای دولت به صادرات نفت است بیان داشت: متاسفانه درباره شرایط کشور هیچ نظرخواهی از اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی صورت نگرفته است این در حالی است که طبق قانون اتاق بازرگانی مشاور سه قوه است. وی ادامه داد: هیچ کدام از قوا حتی از اتاق بازرگانی نخواسته اند تا به عنوان مشاور حداقل نظراتش را اعلام کند.

انصاری تصریح کرد: یکی از مسائل ما مطلق گرایی وتصمیم گیری های جزیره ای است، چنانچه یا به طور کلی می گوییم واردات داشته باشیم یا می گوییم واردات نداشته باشیم در حالیکه باید این واردات را حتما به تناسب نیازمندهای مان داشته باشیم. وی در خاتمه خاطرنشان کرد: هیچ کس در حمایت از تولید کالای ایرانی تردیدی ندارد اما طبیعتا کشور به واردات نیاز دارد و موضوع مهم مدیریت واردات است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.