قدس آنلاین: شهردار مشهد از آغاز کار بازسازی میدان راه‌آهن در هفته آینده و بهره‌برداری سریع از آن خبر داد.

بازسازی میدان راه‌آهن  مشهد به‌زودی آغاز می‌شود

به گزارش قدس آنلاین قاسم تقی‌زاده خامسی با انتشار تصاویری از دیدار با دکتر یعقوب دانش‌دوست، معمار، مرمت‌گر بناها و محوطه‌های تاریخی، محقق و نویسنده، در صفحه منسوب به خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام، از آغاز بازسازی میدان راه‌آهن خبر داد و نوشت: «هم‌شهریانی که مسیرشان از میدان راه‌آهن می‌گذرد، سال‌هاست- شاید ۷ یا ۸ سال است- که مثل میدان سعدی مخروبه‌ای را مشاهده می‌کنند که دور تا دور آن با ورق آهن پوشیده است و هیچ توضیحی هم در اطراف آن نیست».

وی ادامه داد: «چند ماه پس از بازدید، گفتم هم‌کارانم طرح آن را برای اجرا آماده کنند تا مثل میدان سعدی سریع اجرا و برای مردم فهیم مشهد گشوده شود. چند روز پیش طرح آماده شد، ایراداتی داشت و قرار شد آخر هفته رفع نقص شود.

تقی‌زاده خامسی افزود: «سال ۱۳۵۱ دکتر دانش‌دوست در وسط این میدان المان ماندگاری طراحی کرده است، دیشب پس از ۲۵سال به سراغ ایشان رفتم. سال‌های دور که معاون استاندار بودم او هم عضو کمیسیون ماده۵ بود و حداقل ماهی یک‌بار یک‌دیگر را می‌دیدیم. برایم گذر زمان کاملاً با دیدنش محسوس شد و خیلی مثل همیشه از هم‌نشینی‌ با خانواده‌ای معمار- خانم، فرزند و خودش- لذت بردم. از ایشان درخواست کردم در بازسازی کار زیبایش ما را کمک کند که با صداقت کامل پذیرفت و ‌توضیح داد که ایده را زمانی داده که تازه بشر به کره ماه دست یافته و می‌خواسته بگوید انسان هر کجا برود به خدا نیاز دارد».

وی ادامه داد: «ایشان طراح آن قو که در وسط میدان پارک ملت بود، هم هست که متأسفانه در گوشه‌ای در میدان فرودگاه پنهان شده است و خوبست آن را نیز به جای بهتری منتقل کنیم. کار بسیار قوی و ماندگار دیگر از دکتر دانش‌دوست که یک ایران‌دوست، به تمام معنی است، کتاب «طبس شهری که بود» را از نوشته‌هایش به من هدیه داد، از او ممنونم».

شهردار مشهد اضافه کرد: «میدان راه‌آهن در شأن مشهد نیست. سالانه میلیون‌ها زائر با قطار از این‌جا وارد مشهد می‌شوند و با این صحنه نامطلوب روبه‌رو هستند، ان‌شاءالله هفته آینده شروع به کار و سریعاً بهره برداری خواهیم کرد».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.