کرج - لایحه معرفی سازمان عمران شهرداری کرج به بانک شهر جهت دریافت تسهیلات ۵۰ میلیارد تومانی در جلسه شصت و هشتم شورای شهر کرج در حالی بررسی وتصویب شد که شهرداری بدهی های گذشته خود را به این بانک پرداخت نکرده است.

 سازمان عمران شهرداری کرج وام ۵۰ میلیاردی می گیرد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در این جلسه که صبح امروز یکشنبه برگزار شددر آغاز لایحه ای مبنی بر  تخصیص ۲۰۰ میلیون ریال به دبیرخانه کلانشهرهای کشور که در تهران مستقر است بررسی شد.

عباس زارع رییس کمیسیون برنامه وبودجه شورای شهر  در این خصوص گفت: هماهنگی بین کلانشهرها از طریق دبیرخانه مرکزی که در تهران مستقر است، صورت می گیرد و اکثر هزینه های آن نیز توسط شهرداری تهران تامین می شود لذا می بایست سایر شهرداریها نیز در تامین هزینه ها مشارکت کنند.

اعضا شورای شهر به این لایحه رای مثبت دادند و مقرر شد این اعتبار از محل ماده ۱۶ که حمایت های شهرداری کرج از ارگان های غیردولتی را شامل می شود، پرداخت شود.

لایحه دیگری که در صحن علنی شورای شهر کرج تصویب شد،   معرفی سازمان عمران شهرداری کرج به بانک شهر جهت دریافت ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بود.

در این لایحه آمده است که شهرداری کرج از بابت ۵۰۰ میلیارد دریافتی که از بانک شهر دارد بایستی حداقل ۵۰ میلیارد تومان آن را بازپرداخت کند تا مشمول جریمه های سنگین نشود.

فرج الله ایلیات عضو شورای شهر در این خصوص گفت:  بدهی های بانک شهر باید پرداخت شود چراکه در غیر اینصورت شامل جرایم دیرکرد  سنگینی می شویم.

وی با تاکید براینکه حداقل ۱۰ درصد  از بدهی ها پرداخت شود تا از میلیاردها تومان جریمه تاخیر جلوگیری شودگفت: این اقدام این فرصت را ایجاد می کندتا  در آینده راهکاری برای پرداخت بدهی های شهرداری پیدا کنیم.

صلاحیت شهردار کرج هنوز مشخص نیست

پس از بررسی لوایح مختلف رئیس شورای شهر کرج ۲۰ دقیقه اخر جلسه را به دلیل نامه ای که از وزارت کشور جهت استعلام صلاحیت شهردار منتخب اعضا شورای شهر کرج به دستشان رسیده بود را غیر علنی اعلام کرد.

در پایان این جلسه غیر علنی سخنگوی شورای شهر در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: بر اساس قانون بعد معرفی شهردار از سوی اعضای شورا وزارت کشور موظف است حداکثر طی ۱۰ روز پاسخ استعلام صلاحیت شهردار را اعلام نماید.

وی افزود:درنامه ای که از سوی وزارت کشور به شورای شهر ارسال شده آمده است که هنوز استعلام های لازم از سوی نهادهای قضایی نیامده و باید صبر کرد.

خستو با بیان اینکه  مطرح کردن این نامه فرایندی فوق محرمانه نبود، گفت: گاها استعلام صلاحیت شهرداران  سابق نیز مدت یک ماه به طول می انجامید و در واقع فرایند انتخاب شهرداران کلانشهرها زمان بر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.