رئیس اداره دانشجویان بین‌الملل دانشگاه فردوسی مشهد گفت: چهارمین جشنواره ملل دانشگاه فردوسی مشهد ۱۱ تا ۱۳ تیرماه سال جاری در این دانشگاه با هدف نمایش جلوه‌های مختلف فرهنگ، آداب، رسوم، ادبیات و علم و دانش، برگزار می‌شود.

برگزاری چهارمین جشنواره ملل در دانشگاه فردوسی مشهد

به گزارش قدس آنلاین ،  زینب موذن‌زاده صبح امروز در نشست خبری جشنواره ملل که در اداره دانشجویان بین‌الملل دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری این جشنواره نمایش جلوه‌های مختلف فرهنگ، آداب، رسوم، ادبیات و علم و دانش است.

رئیس اداره دانشجویان بین‌الملل دانشگاه فردوسی مشهد «فرهنگی، دانش، صلح جهانی» را شعار چهارمین دوره جشنواره ملل این دانشگاه دانست و ادامه داد: این مرکز دارای حدود  یک هزار و ۳۰۰ دانشجوی غیرایرانی از کشورهای افغانستان، عراق، سوریه، لبنان، ژاپن، کره، فرانسه، اسپانیا و دیگر کشورها است.

وی با اشاره به این نکته که چهارمین جشنواره ملل در ادامه سه دوره سابق خود درصدد ایجاد نشاط و پویایی بین دانشجویان ایرانی و غیرایرانی است، تصریح کرد: این جشنواره در محورهای فرهنگی، ورزشی و علمی برگزار می‌شود.

موذن‌زاده اضافه کرد: مسابقات ورزشی در دو گروه تیمی و انفرادی از چهارشنبه هفته گذشته در دانشگاه در حال برگزای است، همچنین در بخش علمی نیز از منتخبین علمی پرتلاش دانشگاه تقدیر می‌شود.

دبیر چهارمین جشنواره فرهنگ ملل دنشگاه فردوسی مشهد بخش فرهنگی را مهمترین قسمت جشنواره دانست و یادآور شد: این بخش ستون جشنواره محسوب می‌شود که شامل قسمت‌های مختلف جشنواره غذا، لباس‌های سنتی و مسابقه ادبی و هنری است.

وی یکی از اهداف برگزاری این جشنواره را نشان دادن فرهنگ و سنت‌های ایرانی و به‌خصوص خراسان به دانشجویان غیرایرانی دانست و افزود: دانشگاه فردوسی به عنوان دانشگاهی پیشرو در جذب دانشجویان بین‌الملل افتخار می‌کند که توانسته دانشجویان کشورهای مختلف را در کنار هم جمع کند و به این روش ضمن تبادلات فرهنگی زمینه تعاملات علمی و وحدت را ایجاد کند.

موذن‌زاده در ادامه سخنان خود با بیان این موضوع که در سال جاری برای نخستین‌بار در جشنواره غرفه خراسان را داریم، گفت: در این غرفه جاذبه‌های گردشگری، فرهنگ و آداب و رسوم خود را معرفی می‌کنیم.

رئیس اداره دانشجویان بین‌الملل دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اینکه این جشنواره از ۱۱ تیرماه در دانشگاه افتتاح و تا ۱۳ تیرماه ادامه دارد، بیان کرد: در مراسم افتتاحیه جشنواره مهمانانی از کنسولگری‌ها و سفارتخانه‌هایی که در این دانشگاه دانشجو دارند و همچنین از وزارت علوم دعوت شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.