بندرعباس ـ مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: ۶ هزار و ۷۱۶ فارغ التحصیل دانشگاهی استان در سامانه کارورزی ثبت نام کردند که از این تعداد ۲ هزار و ۱۴۲ نفر واجد شرایط هستند.

ثبت نام  بیش از  ۶هزار و ۵۰۰ فارغ التحصیل در طرح کارورزی

به گزارش قدس آنلاین  به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان"محمد علی سلیمی" مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگاناظهار داشت : از مجموع ۲ هزار و ۱۴۲ کارورز واجد شرایط، یکهزار و ۱۵۷ نفر دارای قرارداد آموزشی هستند که در بنگاههای اقتصادی و واحدهای پذیرنده آموزش های لازم را فرا می گیرند.

وی با بیان اینکه همچنین ۹۹۸ واحد پذیرنده در سامانه ثبت نام کردند که از این تعداد ۷۰۹ واحد واجد شرایط هستند افزود: با توجه به جذب کارورزان، شهرستان بستک رتبه برتر جذب را به جهت سهمیه بندی با ۱۴۵ نفر کارورز به خود اختصاص داده است که تمامی این تعداد جذب شدند.

وی خاطر نشان کرد: طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی،راهکاری مناسبی جهت ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان است که در قالب این طرح، دانش‌آموختگان دانشگاهی در بنگاه‌های اقتصادی آموزش خواهند دید. که دوره کارورزی حداقل چهار ماه و حداکثر شش ماه است و در این مدت کمک هزینه و حق بیمه کارورز از سوی دولت پرداخت می‌شود و هیچ هزینه‌ای برای کارفرما به دنبال ندارد.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: مشوق‌های بیمه‌ای برای افزایش انگیزه کارفرمایان برای جذب کارورزان در نظر گرفته شده است و به این منظور برای افزایش احتمال جذب این افراد و ماندگاری آنها در محیط کار، در صورت جذب کارورزان در واحد و بنگاه اقتصادی مربوطه،  دولت تا ۲ سال۱۰۰درصد حق بیمه کارفرما را پرداخت خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.