قدس انلاین : پروژه زندان شهرستان گناباد بعد از ۲۳ سال همچنان در حال خاک خوردن است و ساختمان آن نیز رو به تخریب است.

"زندان گناباد" پس از ۲۳ سال همچنان خاک می‌خورد

 سال 1374 تصمیم گرفته شد زندان جدیدی در گناباد ساخته شود. این زندان در ورودی گناباد از سمت شهرستان بجستان احداث و کلنگ آن به زمین خورد و تا امروز همچنان در حال ساخت است و پیشرفت فیزیکی 70 درصدی داشته؛ این زندان روسای زیادی را بازنشسته کرده اما همچنان ساخته نشده است.

عدم تزریق اعتبار مناسب برای تکمیل آن کار را به جایی رساند که امروز بدون به بهره‌برداری رسیدن، شاهد تخریب برخی از قسمت‌های آن به دلیل فرسودگی هستیم در صورتی که این زندان قرار بود ظرفیت 500 نفر را داشته باشد و در آن کارگاه‌های برای حرفه‌آموزی زندانیان پیش‌بینی شده است.

ساختمان زندان گناباد قدیمی‌ترین پروژه عمرانی شهرستان است که همچنان نیازمند تامین اعتبار است و این در حالی است که زندان فعلی گناباد در منطقه مسکونی و در روبه‌روی مدرسه دانش‌آموزان بنا شده که هر روز دانش‌آموزان شاهد ورود و خروج زندانیانی با دست بند و پابند هستند.

براساس آماری که زندان گناباد قبلا اعلام کرده بیش از 90 درصد زندانیان گناباد از استان‌های دیگر در این زندان هستند که سبب ایجاد آسیب‌های اجتماعی برای شهرستان شده و در روزهای ملاقات نیز جلوه زیبایی در داخل شهر ایجاد نمی‌کند و حتی شاهد تصادفاتی در مقابل این زندان بوده‌ایم.

17 درصد اعتبار به زندان تخصیص یافته است

محمدعلی نبی‌پور فرماندار گناباد در زمینه پروژه زندان شهرستان می‌گوید: در سال 96 برای این پروژه 10 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد که از این مبلغ فقط 17 درصد تخصیص یافته که آن هم با بدهکاری که به پیمانکار وجود دارد سبب حرکت پروژه نشد.

وی افزود: ساختمان زندان گناباد به دلیل عدم تزریق اعتبار در حال تخریب است و در بازدیدی که از این پروژه داشته‌ایم گزارشی تهیه و به دستگاه‌های مرتبط ارسال شده و در حال پیگیری برای جذب اعتبار هستیم.

مسئولان جواب مردم را بدهند

حمید بنایی؛ نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس نیز در زمینه این پروژه عنوان می‌کند: مجوزها و پروانه‌های ساخت این پروژه در زمان شهردار بودن بنده صادر شده و جای آبروریزی است که بعد از گذشت 23 سال همچنان این پروژه تکمیل نشده است.

بنایی خاطرنشان کرد: برای تکمیل زندان گناباد بدون محوطه‌سازی نیازمند اعتبار 5 میلیارد تومانی هستیم که سازمان زندان‌ها باید بودجه آن را تامین کند.

وی تصریح کرد: بنده دیداری با رئیس سازمان زندان‌ها داشتم حجت را تمام کردم که جواب مردم گناباد با آن‌هاست زیرا مردم از این موضوع گلایه زیادی دارند و روند این پروژه مردم را بدبین کرده چرا که در شهرستان‌های دیگر سریع پروژه‌های زندان جمع شده و در گناباد نمی‌توانند آن را جمع کنند.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس اظهار داشت: بنده به عنوان نماینده مردم گلایه شدیدی از مسئولان استانی و کشوری در این زمینه دارم و تذکر جدی به آن‌ها داده‌ام و از این به بعد از اهرم‌های قانونی که در اختیار دارم استفاده خواهم کرد دیگر جای هیچ توجیهی برای ساخته نشدن زندان گناباد وجود ندارد.

بنایی خاطرنشان کرد: در بازدیدی که از زندان فعلی گناباد داشتم بسیار شرمنده شدم که کارمندان این مجموعه در وضعیت بسیار بدی هستند و چند کارمند در یک اتاق و در یک ساختمان فرسوده قدیمی هستند.

به گزارش تسنیم، حال باید دید تزریق نشدن اعتبار به این پروژه همچنان زندان گناباد را در بافت فرسوده نگه خواهد داشت و یا مسئولان خواهند توانست این پروژه که امروز در حال تخریب است را تکمیل و این مطالبه به حق مردم گناباد را جامعه عمل بپوشانند.

گزارش از یاسر سالاری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.