معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: در ایام تعطیلات تابستان و آغاز تشرف کاروان‌های زیارتی به حرم مطهر رضوی، پایگاه‌های آداب زیارت آمادگی کامل برای ارائه خدمات فرهنگی به عموم زائران را دارند.

میزبانی پایگاه‌های آداب زیارت از زائران در تعطیلات تابستان

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام سید جلال حسینی گفت: پایگاه‌های آداب زیارت در راستای میزبانی از عموم زائران و آشنایی آنان با فرهنگ و آداب زیارت تدارک دیده شده است. در این پایگاه‌ها والدین می‌توانند کودکان‌شان را به مجموعه و نمایشگاه کبوترانه ببرند تا در قالب بازی و سرگرمی با آداب زیارت آشنا شوند و خود نیز از برنامه مشاوره، پرسمان دینی و ... بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: محل برپایی این پایگاه‌ها صحن‌های جامع رضوی (پایگاه شهید هاشمی‌نژاد، نمایشگاه کبوترانه)، غدیر (پایگاه فرهنگی غدیر)، کوثر (پایگاه فرهنگی کوثر)، باغ رضوان (پایگاه فرهنگی شهدای مدافع حرم) و چند رواق و شبستان دیگر است که همه روزه به پذیرایی زائران و مجاوران بارگاه امام رضا(ع) می‌پردازند.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه برخی از پایگاه‌های آداب زیارت مثل باغ رضوان و صحن غدیر فقط از ساعت ۱۸ تا ۲۳ خدمات فرهنگی ارائه می‌دهد، عنوان کرد: در این پایگاه‌ها علاوه بر برنامه‌هایی که توسط مسئولان و کارشناسان مذهبی در قالب کارگاه‌های متنوع مثل کارگاه نماز، تدبر در قرآن، مهدویت، آداب زیارت، مشاوره دینی، پاسخگویی به سوالات دینی و اعتقادی، آشنایی با سبک زندگی اصیل ایرانی- اسلامی به ویژه سیره رضوی و ... برای همه زائران و مجاوران ارائه می‌شود، هر زائری متناسب با سن و جنسیت از برنامه‌های مخصوص به خود استفاده می‌کند.

وی افزود: اداره پاسخگویی به سوالات دینی زیر نظر معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی این برنامه را در راستای آشنایی زائران امام رضا(ع) با آداب زیارت در صحن و سرای حرم مطهر رضوی برگزار می‌کند.

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: از دیگر برنامه‌های این پایگاه‌ها می‌توان به بخش پرسمان دینی شامل حلقه معرفت و هم‌اندیشی گروهی معارف دینی، آشنایی با معارف مهدویت و انتظار، آشنایی با آداب و احکام و اسرار نماز، تدبر در سیره ائمه(ع)، کتابخوانی و معرفی کتبی که مطالعه آن توسط رهبر معظم انقلاب توصیه شده است و آشنایی با معارف ایثار، مقاومت و زیارت به نیابت شهدا به ویژه مدافعان حرم اشاره کرد.

وی افزود: طی مسابقات و برنامههایی که در این پایگاه‌ها برگزار میشود، به افراد شرکت کننده هدایایی به رسم یادبود و تبرک اهدا میشود.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: گروه‌های زیارتی و کاروان‌های دانشجویی و طلاب برای بهره‌مندی گروهی و تخصصی میتوانند به دفاتر پایگاه‌ها مراجعه کرده و ضمن تعیین وقت از برنامه‌های این پایگاهها به صورت اختصاصی بهره‌مند شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.