نماینده مردم ایرانشهر در مجلس و نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ازبازداشت یکی دیگر از متهمان پرونده جنایت شهرستان ایرانشهر خبر داد.

بازداشت یکی دیگر از متهمان پرونده جنایت ایرانشهر

به گزارش خبرنگار اجتماعی قدس‌آنلاین؛ محمد نعیم امینی‌فرد صبح امروز در پاسخ به قدس‌آنلاین در خصوص آخرین وضعیت پرونده آزار و اذیت  چند نفراز زنان ایرانشهری گفت:  تلاش  انتظامی و قضایی در این زمینه ادامه دارد. ضمن این که یکی دیگر از متهمان این پرونده که اصالتی کهنوجی دارد اما ساکن ایرانشهر است، خود را به پلیس معرفی کرده است و الان در بازداشت موقت به‌سر می‌برد.

وی با بیان این که  تلاش  پلیس برای دستگیری حداقل دو متهم دیگر پرونده، ادامه دارند؛ تصریح کرد: تاکنون تعداد شاکیان پرونده چهار نفر است که سه نفر از آن‌ها به پزشکی قانونی مراجعه کردند و یک نفر دیگر به دلیل بافت سنتی منطقه از مراجعه به پزشکی قانونی خوداری کرده است. بهرحال حدس ما این است که تعداد شاکیان و قربانیان این جنایت بیشتر از این رقم است اما قربانیان به دلیل ملاحظات قومی، قبیله‌ای و سنتی عملاً ریسک نکردند و ازاعلام شکایت  خودداری کردند.

به گفته وی باید به قربانیان جنایت ایرانشهر اطمینان خاطر بدهیم که حتماً تحت حمایت همه جانبه قرار می‌گیرند.  

وی با تأکید بر این که متهمان وابسته به جناح یا تشکیلات خاصی نیستند، تصریح کرد: بیشتر به نظر می رسد آن‌ها به شکلی یکدیگر را پیدا کرده‌اند. درمجموع در این پرونده غیراز تجاوز سازمان یافته  موضوع خاصی مطرح نیست. 

وی از تلاش‌های مجلس برای پیگیری این پرونده از طریق معاون پارلمانی ریاست جمهوری و دادگستری خبر داد و گفت: خودم نیز در این ارتباط  به وزیر دادگستری تدکر داده‌ام. از سوی دیگر شورای تأمین استان در این خصوص دوبار تشکیل جلسه داده است بنابراین می‌توان گفت یک عزم کلی برای جهت به نتیجه رسیدن این پرونده وجود دارد.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی با  بیان این که فعلاً تشکیل هیأتی جهت پیگیری پرونده ضروری چندان ضروری به نظر نمی‌رسد، افزود: ما منتظر انجام تحقیقات قضائی هستیم اما اگر احساس کنیم تحقیقات قضایی  پرونده  طبق روال عادی  پیش نمی‌رود، آن وقت در این خصوص اقدام می‌کنم.

وی با اشاره به اذیت و آزار جمعی از دانش آموزان مدرسه‌ای در غرب تهران گفت: وقوع  و تکرار چنین حوادثی  در کشور نشان می دهد که جامعه ما از بیماری مزمنی رنج می‌برد که عملاً جنبه‌های متنوع آن مخفی است و فقط گاهی اوقات جنبه آشکار پیدا می‌کند . 

امینی فرد ارائه مهارت‌های زندگی  به دانش‌آموزان  و سایر افراد جامعه را یکی از بهترین راهکارها  جهت کاهش وقوع چنین جنایت‌هایی دانست و گفت: دراین خصوص قبل از هرچیزی باید با این نوع تفکر و زمینه‌های بروز آسیب‌های اجتماعی مقابله کرد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.