قدس انلاین : مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به‌اینکه نگاه سازمان به‌سمت ایجاد پلی کلینیک در قوچان برای ارائه خدمات بهتر رفته است؛ گفت: مراحل نهایی طراحی پلی کلینیک برای این شهرستان در حال انجام و طی ماه‌های آینده احداث این مرکز آغاز می‌شود.

مراحل نهایی طراحی پلی کلینیک قوچان در حال انجام است / یک‌سوم خدمات درمانی تأمین اجتماعی در مراکز ملکی ارائه می‌شود
 حمید داستانی ظهر امروز در سی و یکمین گردهمایی رؤسای مراکز درمانی و کارشناسان ستادی مدیریت درمان تأمین اجتماعی خراسان رضوی در سالن تشریفات قوچان گفت: تعهدات درمانی سازمان تأمین اجتماعی در مراکز ملکی و خرید خدمت با مراکز ارائه‌دهنده خدمات درمانی موجب بهره‌مندی بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی از خدمات درمانی می‌شود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان رضوی با یادآوری این موضوع که تعهدات درمانی این سازمان در کشور برای 42 میلیون بیمه‌ شده بوده که بالغ‌بر 20 هزار میلیارد تومان در سال جاری به‌خود اختصاص داده است، بیان کرد: این رقم در سال جاری برای خراسان رضوی بین یک هزار تا یک هزار و 100 میلیارد تومان در نظر گرفته‌ شده، همچنین، بالغ‌بر 200 میلیارد تومان هم تا پایان سال کسری بودجه خواهیم داشت که سازمان تأمین می‌کند.

داستانی با تأکید بر اینکه یک‌سوم خدمات این سازمان در مراکز ملکی، درمانی و درمانگاه‌ها ارائه می‌شود، تصریح کرد: دوسوم خدمات و اعتبارات در حوزه درمان نیز غیرمستقیم با خرید خدمت از مراکز ارائه‌دهنده خدمات درمانی هزینه می‌شود که خدمات قابل‌توجهی را به بیمه‌شدگان ارائه می‌دهند.

وی قوچان را دارای 175 هزار نفر جمعیت و 58 هزار زیرپوشش تأمین اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: 17 هزار و 600 بیمه‌شده اصلی به‌همراه 29 هزار و 957 بیمه‌شده تبعی خدمات درمانی را از درمانگاه این شهرستان و 64 مرکز دارای تعهد درمانی همچون آزمایشگاه‌ها، داروخانه‌ها و پزشک عمومی دریافت می‌کنند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به‌اینکه مراکز ملکی برحسب نوع مدیریت دارای ویژگی‌های خاصی بوده که مورد اقبال و انتظار مردم است؛ اظهار کرد: قوچان به‌دلیل سابقه بالای فرهنگی و جمعیت هوشمند دارای شرایط خاص استراتژیک است و یکی از دغدغه‌های آن در سال‌های گذشته، نبود مرکز درمانی شایسته برای این مردم بود.

داستانی یادآور شد: نگاه سازمان به‌سمت ایجاد پلی کلینیک در قوچان برای ارائه خدمات بهتر رفته است و در حال حاضر مراحل نهایی طراحی پلی کلینیک برای این شهرستان در حال انجام و طی ماه‌های آینده احداث این مرکز آغاز می‌شود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان رضوی از افزایش تعداد مراجعین در عرصه‌های مختلف درمانی و بهره‌مندی مردم از خدمات مختلف خبر داد و گفت: مردم‌داری، روحیه پاسخ‌گویی و پاک دستی به‌همه مدیران شهرستانی تأکید شده است تا این سازمان یک‌نهاد خدماتی تأثیرگذار در جامعه دیده شود.

وی خاطرنشان کرد: درمانگاه تأمین اجتماعی قوچان که در اوایل سال 93 فاقد دندان‌پزشک بود، امروز صاحب دو دندان‌پزشک، دو متخصص فعال، یک پزشک عمومی و یک ردیف داروسازی دیگر شده و پروژه‌هایی نظیر حذف دفترچه و استقرار سیستم مکاتباتی هوشمند را پیاده کرده‌اند.

وجود پتانسیل خیرین در قوچان برای کمک به‌مدیریت درمان تأمین اجتماعی

امام‌جمعه قوچان نیز با اشاره به این مطلب که کارهای صورت گرفته در باب تأمین اجتماعی مورد تأیید اسلام است و امام علی(ع) پایه‌گذاری تأمین اجتماعی را انجام داده‌اند، گفت: بحث درمان در تأمین اجتماعی یک موضوع ثانویه بوده که متأسفانه در کشور درمان مورد غفلت واقع‌ شده، اما پیشگیری قبل از آن امری مهم به‌شمار می‌آید.

حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی بابیان اینکه تأمین اجتماعی می‌تواند رسالتی دیگر در این زمینه تعریف کند؛ خاطرنشان کرد: هر شهرستانی می‌تواند بر اساس ذائقه مردم آن منطقه نسخه و تعریف جامعی درزمینه آشامیدنی، خوراکی‌ها، مسکن و حتی پوشش درست و منطقی برای مردم ارائه بدهد.

وی با تأکید بر اینکه درمان وظیفه پزشکان در بوده و باید برای ذائقه مردم نیز تعریف درستی توسط این متخصصان ارائه شود، بیان کرد: قوچان پتانسیل مناسبی در حوزه خیرین دارد که مدیریت درمان تأمین اجتماعی می‌تواند برای پروژه‌های خود همچون پلی کلینیک از این ظرفیت بهره ببرد.

ضریب اشغال تخت در بیمارستان موسی بن جعفر(ع) قوچان بالای 90 درصد است

فرماندار قوچان نیز در این جلسه با اشاره به‌اینکه سالیانه نزدیک به 30 میلیون زائر در خراسان رضوی تردد می‌کنند، گفت: طی ایام نوروز بالغ‌بر یک‌میلیون وسیله نقلیه و 4 میلیون نفر از این شهرستان تردد داشته‌اند که قطعاً بیشتر آنها نیازمند درمان در حوزه تأمین اجتماعی هستند.

علیرضا قامتی با تأکید بر این موضوع که شهرهای فاروج، سرولایت و برخی دیگر از شهرستان‌های اطراف خدمات خود را از قوچان دریافت می‌کنند که باید به‌بالغ‌بر 300 هزار نفر خدمات ارائه شود، بیان کرد: ارائه این خدمات توفیق بوده، اما باید منابع مورد نظر نیز برای ارائه این خدمات به‌حجم زیادی از مراجعین هم دیده شود.

وی بابیان اینکه میانگین مراجعه به سونوگرافی در بیمارستان این شهرستان بالغ‌بر 270 نفر است، یادآور شد: بیمارستان موسی بن جعفر(ع) این شهرستان دارای 128تخت مصوب است، اما 158 تخت در آن منظور شده که ضریب اشغال تخت با این میزان به‌بالای 90 درصد می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.