رشت_ نماینده ولی فقیه در استان گیلان گفت: کشف و پرورش استعدادها و مدیریت الگوپذیری آینده‌سازان ایران اسلامی از رسالت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

استعدادیابی ومدیریت الگوپذیری از رسالت‌های کانون است

به‌گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، این بخشی از سخنان نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه شهر رشت در دیدار با اعضا و کارکنان کانون پرورش فکری و کانون زبان استان گیلان است.
آیت‌الله رسول فلاحتی در این دیدار که هم‌زمان با آغاز فعالیت‌های تابستانه کانون و به‌منظور بهره‌گیری از راهنمایی‌های صاحبان تفکر و اندیشه در ارایه‌ی برنامه‌های فرهنگی به مخاطبان صورت‌گرفت، شکل‌گیری شاکله‌ی ذهنی نسل‌کودک و نوجوان را نتیجه تربیت والدین و هم‌چنین الگوپذیری از معلمان، مربیان و هم‌سالان دانست و بر ضرورت مدیریت الگوپذیری با تکیه بر«ایمان و عمل» تاکیدکرد.
وی در همین زمینه، کشف دفینه و استعدادهای درونی انسان‌ها را از دلایل بعثت پیامبران عنوان‌کرد و با تبیین این موضوع که رسالت مربی نیز استعدادیابی و هدایت توان‌مندی‌های مخاطب است، توجه ویژه به این امر را لازم و ضروری خواند.
لزوم ارایه‌ی آموزه‌های معرفتی به کودکان و نوجوان، حساس‌سازی آنان نسبت به محیط‌زیست و هم‌چنین آموزش بهداشت فردی و روحی به این نسل، از دیگر موضوع‌هایی بود که نماینده ولی فقیه در استان برآن تاکید داشت و وی ضمن ارزش‌مند توصیف‌کردن بهداشت روحی کودک گفت: انتقال شور و شعف به فرزندان و ایجاد بسترهای مناسب برای تجربه زندگی آرام، از افق‌هایی است که باید ترسیم‌شود.
امام جمعه شهر رشت درادامه سخنان خود به اهمیت رعایت حقوق کودک درجامعه پرداخت و با خاطرنشان‌کردن این نکته که استفاده از موقعیت‌های زندگی بهتر با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی و اسلامی حق کودک است، تصریح‌کرد: در این مسیر نیازمند ایجاد عادت‌های خوب در کودکان هستیم.
این شخصیت دینی هم‌چنین فعالیت‌های کانون زبان را مورد توجه قرارداد و با مهم ارزیابی‌کردن آموزش زبان عربی به نسل حاضرگفت: عربی، زبان قرآن کریم و معصومین (ع) محسوب‌می‌شود و گستره‌ی نفوذ آن در دانش‌های مختلف، بیان‌گر ضرورت فراگیری آن است.
لزوم همراه‌سازی خانواده‌ها با فعالیت‌های فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی از توصیه‌های آیت الله فلاحتی به کارکنان کانون گیلان بود وی در این زمینه اظهارکرد: «از خانواده‌ها در تربیت کودکان استمداد کرده و اولیا را از استعدادهای کودکان و نوجوانان آگاه‌کنید.»
بهره‌گیری از ظرفیت‌های حوزه و هم‌چنین استفاده از طلبه‌های جوان در فعالیت‌های کانون از دیگر توصیه‌های نماینده ولی فقیه در استان گیلان به کانونی‌ها محسوب‌می شد.
او درعین حال توصیه‌ی ویژه‌ای برای کودکان و نوجوانان داشت و ضمن تشویق آنان به مطالعه، ورزش، دوستی با والدین، مربیان و معلمان، از آنان خواست کم و خوب غذا خورده و دوستان خود را به پدر و مادر معرفی کنند.
او در ادامه تفریح سالم و حضور در مکان‌های مناسب را لازمه‌ی آینده‌سازی برشمرد و از کودکان و نوجوانان دعوت‌کرد برای بهره‌گیری از فن‌آوری‌های نوین و حضور در فضای مجازی مشورت‌کرده و زمان را مدیریت کنند.
مدیر کل کانون استان گیلان نیز در این دیدارضمن قدردانی از نگاه ویژه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت به نسل کودک و نوجوان، گزارشی از اهداف، اولویت‌ها و هم‌چنین اعضا و مراکز فرهنگی هنری ثابت، سیار، پستی و فراگیر این دستگاه فرهنگی ارایه‌داد.
اسفندیارضیائی در این میان تحقق عدالت فرهنگی و اجتماعیمحجوب روابط Kanonh:
را از اهداف کانون عنوان‌کرد و با اشاره به گستره‌ی فعالیت‌های آن از دورترین نقطه تا مرکز استان گفت: کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان، هدایت و به فعلیت‌رسانیدن این استعدادها، از رسالت‌های مربیانی است که با بهترین و حساس‌ترین مخاطبان سروکاردارند؛ کودکان و نوجوانانی که مهم‌ترین دوران زندگی خود را پشت سرمی‌گذارند.
این مدیر فرهنگی هم‌چنین اولویت‌های کانون در فراهم‌سازی فرصت‌های تمرین مهارت‌های زندگی و توجه به فرهنگ ایرانی اسلامی را یادآورشد و با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) درارتباط با اهمیت حضوردرکارزار فرهنگی افزود: عمل جهادی و شکل‌دهی قرارگاه‌های فرهنگی، از اولویت‌های کانون درجهت تحقق منویات مقام رهبر معظم انقلاب است.
فرصت‌سازی برای استفاده افزون‌تر از ظرفیت‌های گسترده‌ی امامان جمعه و جماعت در معرفی حقوق کودک به جامعه و فراهم‌سازی فرصت حضور کانون در شورای فرهنگ عمومی استان نیز درخواست کارکنان و اعضای کانون گیلان از آیت‌الله فلاحتی بود که درسخنان اسفندیارضیائی به آن اشاره شد و وی درپایان ابراز امیدواری کرد که حرکت در مسیر تربیت جوانان مومن و انقلابی ادامه یابد.
برپایه این گزارش خوانش شعر و اجرای سرود از سوی اعضای کانون استان گیلان، دیگر برنامه‌های این دیدار صمیمانه بود که با اهدای دست‌سازه‌ی عضو این مجموعه‌ی فرهنگی به نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت همراه‌شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.