اصفهان- عضو شورای اسلامی شهر اصفهان بحران آب اصفهان را مسأله‌ای ملی و امنیتی دانست و گفت: افزایش افسردگی و کاهش حجم فضای سبز از پیامدهای کم آبی است، از این رو باید مصوبات شورای عالی آب اجرایی شود.

افزایش افسردگی از پیامدهای کم‌آبی در اصفهان است

اصغر برشان در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین اظهارکرد: این روزها مسئولان کشوری سخنان زیادی در ارتباط با بحران کم آبی می زنند، اما این کم آبی ها نشان از سوء مدیریت ها در گذشته است.

وی با اشاره به تشکیل ستاد بحران آب در شورای اسلامی شهر اصفهان، تصریح کرد: شهرداری اصفهان در خصوص نحوه آبیاری و آموزش کارکنان فضای سبز اقدامات مفیدی انجام داده و استفاده از گیاهان مقاوم به شرایط خشکی را در دستور کار خود قرار داده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر تعدادی از چاه های آب شهرداری در اختیار شرکت آب و فاضلاب استان برای جبران کم آبی قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه هرگونه موردی برای کاهش مصرف آب را بر نمی تابیم، افزود: استفاده از لوازم کاهنده مصرف آب تا ۱۰ میلیون مترمکعب دستگاه‌های کاهنده مصرف آب در کاهش مصرف آب تاثیرگذار است.

برشان بحران آب اصفهان را مسأله ای ملی و امنیتی دانست و گفت: افزایش افسردگی و کاهش فضای سبز از  پیامدهای کم آبی است، از این رو باید مصوبات شورای عالی آب اجرایی شود.

وی با بیان اینکه مردم اصفهان از جمله حق آبه داران بزرگ زاینده رود هستند، ولی متأسفانه شهروندان شرق اصفهان به واسطه کم آبی دچار مشکلات معیشتی شده‌اند، تصریح کرد: شهروندان از شهرستان‌های مختلف استان و نمایندگان مجلس باید دست در دست هم نسبت به اجرای مصوبات شورای عالی آب اقدام کنند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مصوبات شورای عالی آب باید اجرا شود و به استناد به قول ریاست جهموری اقدام عاجل را برای جاری شدن آب فراهم آورند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدگاه مدیریت شهری اصفهان به صنعت گردشگری، اظهارکرد: بر اساس آمارها هر توریست می تواند تا ۲.۵ نفر شغل مستقیم یا غیرمستقیم ایجاد کند و باعث رونق اقتصادی شود، بنابراین با تقویت زیرساخت های گردشگری می توان به افزایش اشتغال کمک کرد.

برشان ادامه داد: شهرداری و شورای شهر تمام امکاناتی که باعث جذب هر چه بیشتر گردشگر باشد را فراهم ساخته‌اند، البته توریست نیازهای زیادی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با ابراز خرسندی از اینکه بسیاری از خانه های تاریخی اصفهان به اماکن اقامتی و یا سفره خانه های سنتی تبدیل شده است، گفت: سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان بسیاری از خانه های تاریخی را مرمت و بازسازی کرده و مرود استقبال گردشگران قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.