همدان - رئیس هیات سوارکاری استان همدان گفت: در جشنوار اسب اصیل عرب که ششم، تا هشتم تیرماه در جزیره شادی برگزار خواهد شد، ۸۰ رأس اسب حضور خواهد داشت.

شرکت ۸۰ رأس اسب در جشنواره اسب اصیل عرب

به گزارش قدس آنلاین ، سیدوحید برقعی  در نشست خبری جشنواره اسب اصیل عرب اظهار کرد: این جشنواره در جزیره شادی شهرستان بهار برگزار خواهد شد و دلیل اینکه ما این رویداد را خارج از شهر همدان برگزار می‌کنیم، معرفی ظرفیت‌های گردشگری خارج از شهر است.

وی با بیان اینکه سوارکاری ریشه در تاریخ و فرهنگ استان همدان دارد، افزود: سوارکاری در همدان مثل کشتی در مازندران است و مردم علاقه وافری به این رشته ورزشی دارند، بر همین اساس مطابق تقویم فدراسیون جلسات مختلفی با مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان و مدیرکل میراث فرهنگی برگزار کردیم تا این جشنواره در قالب رویداد «همدان، ۲۰۱۸» برگزار شود.

رئیس هیات سوارکاری استان همدان با بیان اینکه ورزش سوارکاری و صنعت اسب ظرفیت خاصی دارد، عنوان کرد: باشگاه‌های سوارکاری همدان در امر آموزش دو رشته پرش و استقامت فعالیت دارند و موضوع جشنواره و زیبایی اسب یک اتفاق جدید برای این رشته ورزشی استان است.

وی با بیان اینکه سابقه پرورش اسب اصیل عرب به بیش از ۵۰ سال بازمی‌گردد، اضافه کرد: علاوه‌ بر مری‌لیلی قراگوزلو که سوارکاری همدان مرهون زحمات اوست، مهدی مکارچیان نیز نقش مهمی برای این ورزش ایفا کرده و سوارکاری مردان را با تاسیس اولین باشگاه شکل داد.

برقعی با بیان اینکه تردد اسب‌ها در کشور به دلیل قرنطینه با مشکلاتی روبروست، تصریح کرد: ۸۰ رأس اسب در این جشنواره از شهرهای البرز، تهران، خوزستان، تبریز، ارومیه، کرمانشاه، زنجان، قزوین، فارس و کرمان حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه سه هندر برتر در این جشنواره معرفی خواهند شد، تاکید کرد: بازدید میهمانان حاضر در جشنواره از اماکن تاریخی و فرهنگی همدان و حضور آنها در روستای ورکانه به منظور بازدید از اصطبل زیبای این روستا از جمله برنامه‌های جانبی برای مدعوین این جشنواره است.

رئیس هیات سوارکاری استان همدان با بیان اینکه ورودی هر اسب ۶۰۰ هزار تومان است، گفت: سه داور از بلژیک، هلند و آلمان و یک داور از کشورمان کار قضاوت این دوره از جشنواره را بر عهده خواهند داشت.

شهردار بهار هم در این نشست خبری گفت: توریست و گردشگری یکی از موضوعات مهمی است که باید به آن پرداخته شود و در زمینه درآمدزایی، حرف اول را در دنیا می‌زند.

حسن رمضانی با بیان اینکه از طریق این جشنواره باید پتانسیل خوب شهرستان و استان را به کشور معرفی کنیم، عنوان کرد: شهر بهار و موقعیت این منطقه یک پتانسیل ملی و کشوری است و پروژه جزیره شادی می‌تواند برای مردم کشور خدمات مختلفی را در فصول مختلف ارائه دهد.

وی یادآور شد: در این جزیره برنامه‌های متنوعی مانند جشنواره ماهیگیری با حضور ۱۳ استان و جشنواره اتومبیل‌های کلاسیک برگزار شده و این بار نیز طبق پیش‌بینی‌ها ۱۵ هزار نفر از جشنواره اسب اصیل عرب بازدید خواهند کرد.

منبع فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.