همدان - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: در حال حاضر برداشت از آب سد نسبت به سال گذشته کاهش ۵۰ درصدی دارد، در حالی که در گذشته برداشت از سد یک‌هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه بود، امسال ۱۸۰ تا ۲۰۰ لیتر در ثانیه برداشت شد.

کاهش ۵۰ درصدی برداشت آب از سد اکباتان

به گزارش قدس آنلاین ، سید هادی حسینی‌بیدار با بیان اینکه بارندگی‌ها سال گذشته کم بود، اظهار کرد: بارندگی‌های بهار امسال نیز به صورت باران بود و همین امر نیز در افزایش منابع زیرزمینی تأثیر داشت.

وی با بیان اینکه باید هماهنگ بود و خود را با تغییر اقلیم وفق داد، افزود: باید ضمن مدیریت کم‌آبی، تقاضا و مصرف را نیز مدیریت کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به برگزاری جلسات مدیریت بحران آن در همه شهرهای استان بیان کرد: بر این اساس می‌توان گفت در شهر تویسرکان مشکل تأمین آب نداریم.

وی با بیان اینکه در شهر اسدآباد اقدامات خوبی در سال ۹۶ برنامه‌ریزی شد، بیان کرد: در اسدآباد ایجاد مدیریت فشار در شبکه و هوشمندسازی شبکه به سیسم‌های آنلاین باعث شد که مدیریت مصرف خوبی داشته باشیم.

حسینی‌بیدار با بیان اینکه در کبودراهنگ نیز اقدامات خوبی انجام شده و برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفته است، گفت: با توجه به اینکه همکاران دغدغه دارند قبل از آغاز سال جدید برنامه‌ریزی شده و با فکر همکاران مدیریت فشار صورت گیرد، بنابراین چاهی با همکاران آب منطقه‌ای و دادگستری تملک و لوله‌گذاری شد تا چالشی نباشد.

وی با اشاره به افت منایع آب زیرزمینی در فامنین خاطرنشان کرد: از زمانی که پساب تصفیه‌خانه فاضلاب همدان به نیروگاه مفتح انتقال یافت، اکنون ۶۵۰ لیتر در ثانیه پساب به نیروگاه می‌دهیم و همه چاه‌ها خاموش است که بر این اساس برداشت از آب‌های زیرزمینی دشت فامنین خیلی کمتر شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه در شهر رزن و قروه نیز اقدامات خوبی انجام شده و مشکلی نداریم، گفت: در نهاوند نیز با انجام اقدامات مهندسی مجدد، سیستم ایستگاه پمپاژ نوسازی شد و شبکه مدیریت هوشمند اعمال شد.

وی با اشاره به اینکه در همدان نیز با توجه به بارندگی‌های بهار، حجم آب سد بالا آمد و اقدامات خوبی صورت گرفت، افزود: همچنین مدیریت هوشمند شبکه انجام شد و تمام سیستم آب همدان تقریبا مجهز شد و نبض شبکه همدان در دست گرفته شد که باعث شد نزدیک به یک‌میلیون متر مکعب مدیریت مصرف صورت گیرد.

حسینی‌بیدار با اشاره به اینکه در فصل بهار با تمام توان توانستیم از رودخانه‌های عباس‌آباد، خاکو و دره مرادبیک بیشترین موقعیت و فرصت را برای انتقال آب استفاده کنیم، تصریح کرد: انتقال آب از رودخانه‌ها باعث شد، برداشت از سد کاهش یابد.

وی اضافه کرد: اکنون برداشت از آب سد نسبت به سال گذشته کاهش ۵۰ درصدی دارد، در حالی که در گذشته برداشت از سد یک‌هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه بود، امسال ۱۸۰ تا ۲۰۰ لیتر در ثانیه برداشت شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر سد اکباتان ۳۱ میلیون متر مکعب آب دارد، تصریح کرد: امیدواریم با کمک همه شهروندان و مشترکان همدانی بتوانیم پیش رویم.

منبع فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.