رشت- رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گیلان در نشست خبری از کشف بیش از ۳ تن انواع مواد مخدر و متلاشی شدن ۷۷ باند از عناصر اصلی قاچاق مواد مخدر در سال ۹۶ در این استان خبر داد.

در سال گذشته ۳ تن انواع مواد مخدر در گیلان کشف شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در آستانه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر (۵ تیر ماه) نشست رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر با اصحاب رسانه صبح امروز در رشت برگزار شد.

«احدالله احدی» در جمع خبرنگاران  ضمن تبریک و خدا قوت از دستگاه درون سازمانی و برون سازمانی که متولی مبارزه با مواد مخدر هستند گفت: پلیس با تحمل خسارت جانی و مالی در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر هستند و بخشی از جامعه را از ابتلا به اعتیاد مصون نگاه میدارند.

وی افزود : تقدیم ۳ هزار و ۷۰۰ شهید و ۱۱ هزار جانباز در مصاف با قاچاقچیان منطقه ای و فرامنطقه ای و صرف میلیاردها هزینه با هدف جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور از مبارزه فراگیر پلیس مبارزه با مخدر در کشور است که در این بین ۶۰ شهید عرصه مبارزه با مواد مخدر در گیلان  هستند.

احدی اظهار داشت: در سال ۹۶ خوشبختانه پلیس با تعاملات بسیار خوبی که با دستگاههای درون سازمانی و برون سازمانی و علی الخصوص سربازان گمنام و دستگاههای قضایی داشتند موفق شدند قریب به ۳ تن انواع مواد مخدر و ۷۷ باند توزیع در سطح استان گیلان را متلاشی کنند .

وی افزود: در بحث کشفیات با افزایش ۳۶ درصدی و در مقوله دستگیری با افزایش ۲۶ درصدی مواجه بوده ایم.

احدی ادامه داد: در ۳ ماهه اول سال ۹۷ پلیس با رویکرد جدیدش موفق شده است بیش از ۷۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر را کشف و ۳۰ باند مواد مخدر را متلاشی کند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گیلان در دو جبهه مبارزه علیه مواد مخدر را تشریح کرد و افزود : در جبهه اول برخورد با عناصر اصلی مواد مخدر در سطح استان در طرح کنترل محورهای مواصلاتی با تشکیل تیم های خاص و جبهه دوم برخورد با خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر  بود که در این راستا ۳۰ مرحله طرح را در ۳ ماهه اول اجرایی کردیم.

وی ادامه داد: اولویت اول پلیس در برخورد با آسیب های اجتماعی مبارزه با مواد مخدر در سال جدید  پاکسازی اطراف مدارس و مراکز آموزشی است که بیشتر در مناطق آلوده قرار دارد و در این راستا بیش از ۳۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط و بیش از ۳۶۰ نفر دستگیر شدند.

احدی اضافه کرد:در سال جدید ؛ ۷۰ مدرسه در حوزه نقاط آلوده شناسایی شدند که در معرض انواع مواد مخدر از قرص ها ،گل و حشیش بوده است.

وی به اثرات مواد شاهدانه اشاره کرد و گفت: گیاه شاهدانه اعتیاد آور است و از ۶ ماه تا ۱سال ماندگاری دارد و اثرات توهم زایی آن فراتر از مواد دیگر است.

سرهنگ احدی اضافه کرد: متاسفانه در استان گیلان نرخ مشارکت مردم در بحث مبارزه با موضوع اعتیاد بسیار ضعیف است در حالیکه مبارزه با این پدیده صرفا" مختص به امور انتظامی نبوده و همه نهادها باید دست به دست هم دهند تا این بلای خانمان سوز را ریشه کن کنند.

وی نقش خانواده ها را اثرگذاردر موضوع اعتیاد دانست و خاطر نشان کرد: خانواده ها باید اطلاعات درست را به فرزندان بدهند تا بچه ها مجبور نباشند از محیط نا آرام اجتماعی کسب تجربه کنند.

وی اقدامات پلیس را در حوزه مقابله ای و پیشگیرانه عنوان کرد و ادامه داد: در مبحث مقابله ای تشدید عملیات اجرایی مبارزه با خرده فروشان ؛ طرح پاکسازی و امنیت اجتماعی ؛طرح کنترل محورهای مواصلاتی و همچنین افزایش گشت های محسوس و نامحسوس بخصوص در مناطق آلوده و در حوزه اقدامات پیشگیرانه برپایی نمایشگاههای شناخت مواد مخدر ،  توزیع بروشورهای مواد مخدر و اعزام کارشناسان پلیس در سطح مراکز آموزشی و راه اندازی مرکز مشاوره است.

وی نقش آموزش و پرورش را در این راستا بسیار مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: از همه دستگاهها بخصوص آموزش و پرورش انتظار داریم که بیش از پیش ورود کند چرا که آمارها بیانگر آن است که مصرف مواد مخدر در کشور در حال رشد است و کاهش سن اعتیاد و فراگیر شدن اعتیاد دست به دست هم داده که بحران اعتیاد وضعیت اسفناکی را در کشور به وجود آورد .

وی افزود: شهروندان گیلانی در مبحث مواد مخدر می توانند از طریق خط ۱۱۰ ؛ ۱۹۷؛ ۳۳۵۹۳۰۰۷-۳۳۵۹۳۰۰۹-۳۳۵۹۳۰۰۶ و تلفن مستقیم فرماندهی مبارزه با مواد مخدر ۸۶۲۱۸۸۶۱۹- ۸۶۲۱۸۸۶۲۴ به طور شبانه روز در ارتباط باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.