کرج- عضو شورای شهر کرج با تاکید براینکه تمهیدات لازم برای تداوم عملیات اجرایی مترو کرج انجام شده است گفت: در حالت خوشبینانه این پروژه حمل ونقل شهری تا ۳۶ ماه آینده به بهره برداری می رسد.

 آغاز فعالیت مترو کرج تا ۳۶ ماه آینده/تدوین ۳ سناریو برای بهره برداری ایستگاه ها

محمد حسین خلیلی اردکانی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهارکرد: برای پیشرفت هر چه سریعتر این پروژه دو موضوع بایستی حل وفصل شود.

وی ادامه داد: اول آنکه شورای عالی فنی باید بر اساس روز قیمت گذاری کند و در وهله دوم برای پیشرفت روند اجرایی این پروژه تامین منابع مالی به موقع انجام شود.

خلیلی اردکانی با اشاره به اینکه ۳ کارگروه تخصصی در حوزه های فنی و اجرایی، املاک و تملکات و مالی در ارتباط با مترو کرج تشکیل شده است، گفت: از جمله دستاوردهای تشکیل این کارگروه ها آغاز مجدد عملیات اجرایی پروژه در ۷ ایستگاه و ۳۰ جبهه کاری است.

وی تصریح کرد: همچنین استملاک بخشی از املاک مورد نیاز پروژه، بررسی و تعیین تکلیف اختلافات حادث شده در پروژه، ارسال لایحه تجدید نظر در نرخ پیمان که از سال ۹۳ بلاتکلیف بود و پیگیری برای اختصاص منابع مالی جدید در غالب این کارگروه ها انجام شده است.

این عضو شورای اسلامی پنجم کرج  اوراق مشارکت، ۲۰۰ میلیارد تومان پول نقد و ۴۰۰ میلیاردتومان تهاتر را ازجمله منابع اصلی تامین مالی پروژه قطار شهری کرج برشمرد و گفت: تامین این منابع بایستی هر چه سریعتر عملیاتی شود.

وی راه اندازی و بهره برداری پروژه قطار شهری کرج در غالب سه سناریو خوشبینانه، واقع بینانه و بدبینانه را مورد اشاره قرار داد و گفت: در ارائه هریک از سناریوها سه متغیر زمان، هزینه و الزامات بهره برداری لحاظ شده و بر این اساس در سناریو خوشبینانه امکان بهره برداری از کل پروژه در مدت ۳۶ ماه و با هزینه سه هزار میلیارد تومان فراهم است.

خلیلی اضافه کرد: در صورت تامین منابع مالی به مقدار ۱۷۰۰ میلیارد تومان می توان ۵ ایستگاه از ۱۴ ایستگاه مسیر پروژه را شامل ایستگاه های چهل پنج متری گلشهر، سه راه گوهردشت، بوستان جهان، مصباح و فردیس ظرف مدت ۲۴ ماه راه اندازی کرد.

وی با اشاره به سناریو واقع بینانه این پروژه، گفت: نتایج بررسی ها نشان می دهد که می توان سه ایستگاه چهل و پنج متری گلشهر، سه راه گوهردشت و بوستان جهان را در ۳۶ ماه و با هزینه ۱۷۰۰ میلیارد تومان راه اندازی کرد.

خلیلی اردکانی افزود: همچنین در این سناریو می توان در مدت ۲۴ ماه ایستگاه های چهل و پنج متری گلشهر و ایستگاه فردیس را با هزینه ای در حدود۱۶۳۰میلیارد تومان، ایستگاه های بوستان جهان و پل فردیس را با هزینه ای در حدود ۱۵۹۰ میلیارد تومان و ایستگاه های چهل و پنج متری گلشهر و ایستگاه بوستان جهان را با ۱۲۸۰ ملیارد تومان فعال کرد.

عضو شورای شهر کرج تاکید کرد: مترو یک سیستم حمل و نقل پاک، امن و سریع بوده و علاج مشکلات عدیده ترافیکی و زیست محیطی شهر کرج بوده و خدمت بزرگی به شهروندان عزیز می باشد.

وی در پایان با بیان اینکه در حال حاضر در پروژه قطاری شهری کرج حدود ۵۰۰ نیرو مشغول به فعالیت هستند گفت: تمامی ارکان پروژه و مدیران ارشد شهرداری می بایست اهتمام ویژه ای در جهت راه اندازی حتی یک روز زودتر این پروژه داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.